Hjælp til at sende fra en form i en asp-su~
Fra : Lise

Dato : 17-05-03 18:34

Hej

Jeg kan ikke rigtig finde ud af følgende. Jeg har nedenstående kode på en
dagbogs-visnings-side. I hvert datofelt vil jeg gerne have en kommenter-knap
som sender uge dag og dato med til en anden side, hvor man så kan kommentere
det skrevne.

Kan man det?? Hvad er der galt i min kode (i formularen)?

response.write "<TABLE BORDER=1 ALIGN='center' WIDTH='90%' >"
do while not rs.eof
response.write "<TR><TD>"

st=rs("dagbog_ugedag")
dagen=ucase(left(st,1)) & right(st,len(st)-1)
dagsdato=dagen & " d. " & rs("dagbog_dato")

response.write "<B>" & dagsdato & ":</B><BR><BR>"

st2=rs("dagbog_dag")
st2rep=Replace(st2,vbCrLf,"<BR>")

response.write st2rep & "<BR><BR>"

response.write "<FORM Name='datok' Method='post' Action='datok.asp'>" &_
"<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>" &_
"<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value=dagsdato>"

response.write "</TD></TR>"
rs.movenext
loop
response.write "</TABLE>"

set rs = nothing
cn.close
set cn=nothing

Mvh Lise

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-05-03 23:17

Lise wrote:
> [...]
> dagsdato=dagen & " d. " & rs("dagbog_dato")
>
> response.write "<FORM Name='datok' Method='post' Action='datok.asp'>" &_

Da du har en løkke, så giver det ikke mening at give dit form-tag en
name-attribut, der vil være ens for dem alle. Hvis du ikke skal bruge
den, så fjern den bare.

> "<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>" &_
> "<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value=dagsdato>"

Mener du ikke:
"<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value='" & dagsdato & "'>"

Hvor er dit slut-form-tag (</form>) ? Jeg tror det skal stå her.

> rs.movenext
> loop

[Ikke al kode er citeret]

Håber det hjælper :)
Torben

Fra : Lise

Dato : 18-05-03 09:54

Lise wrote:
> [...]
&_
> "<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>" &_
> "<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value=dagsdato>"

Torben skrev:

Mener du ikke:
"<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value='" & dagsdato & "'>"

Håber det hjælper :)
Torben

TAK Torben , jo det gjorde trikket!!

Desværre virker det så ikke efter hensigten, men virker det gør det

Det, jeg jo gerne vil, det er at have denne kommenter-knap i hver celle i
tabellen, hvor der også er en bestemt dato. Jeg vil gerne lave det sådan, at
folk kan trykke på knappen og komme over i en ny formular, hvor de kan
kommentere den dag og datoen automatisk overføres til formularen.
På denne måde får jeg selvfølgelig alle datoer overført!!

Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg kan gøre det?

Den visning af dagbogen jeg har kommer via en sql-sætning og en database.

Mvh Lise

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-05-03 15:25

Lise wrote:

> [...]
> kommentere den dag og datoen automatisk overføres til formularen.
> På denne måde får jeg selvfølgelig alle datoer overført!!

Huskede du at få indsat </form>-tagget i din løkke, hvor jeg havde
indsat det ?

Torben

Fra : Lise

Dato : 18-05-03 19:56

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse
Lise wrote:

> [...]
> På denne måde får jeg selvfølgelig alle datoer overført!!

Huskede du at få indsat </form>-tagget i din løkke, hvor jeg havde

Ja det gjorde jeg.

Mvh Lise

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-05-03 20:08

Lise wrote:
> "Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> Huskede du at få indsat </form>-tagget i din løkke, hvor jeg havde
> indsat det ?
>
> Ja det gjorde jeg.

Så må du lige beskrive du mener med at du "får alle værdierne overført".

Ideen i konstruktionen er, at der skal laves en række _forskellige_
formularer, som godt nok hver især leder til den samme side, men de har
ikke samme værdi i det felt, der overføres.
Hvis alle værdier overføres, så må det være fordi der er gået kludder i
afgrænsningen af formularerne.
Evt. kunne du give et link til din side...

Torben

Fra : Lise

Dato : 18-05-03 21:06

Lise wrote:
> [...]

afgrænsningen af formularerne.
Evt. kunne du give et link til din side...

Hej Torben

Tusind tak for din hjælp!! Da jeg kiggede efter for lige at lave tilbage, så
jeg kunne sende dig filen, ja guess what?!! Jeg havde glemt at lave / i
sluttagget for formen!!! hihihi

Så NU virker det.

Tusind tak.

Mvh Lise

Fra : Erling Sørensen

Dato : 18-05-03 10:23

"Lise" <l.christ@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> response.write "<FORM Name='datok' Method='post' Action='datok.asp'>"
&_
> "<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>" &_
> "<INPUT Type='tekst' Name='dag' Value=dagsdato>"

Måske noget med

response.write "<FORM Method='post' Action='datok.asp?dato=" & dagsdato & "
'>" &_
"<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>"

[snip]

mvh
Erling

Fra : Lise

Dato : 18-05-03 12:10

"Erling Sørensen" <removethis_erling@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec750ec$0$5166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
"
> '>" &_
> "<INPUT Type='submit' Value='Kommenter dagen.'>"

TAK for svaret.
Ja ser så er vi vist ved at være der!! Men det har jeg ikke lært noget om
det, du skriver! Hvad gør "?" og hvordan henter jeg så datoen på min
kommentar side??

Mvh Lise