Simpel telefon med søgefunktion.
Fra : Morten

Dato : 15-05-03 16:38

Hej NG.

Jeg skal lave en online telefonbog, med søgefunktion og tænkte at en lille
Access db og ASP måtte være sagen. Jeg søger nogle eksempler. Al hjælp
modtages med taknemmelighed.

Morten

Fra : Tom Jensen

Dato : 20-05-03 22:14

"Morten"
> Jeg skal lave en online telefonbog, med søgefunktion og tænkte at en lille
> Access db og ASP måtte være sagen. Jeg søger nogle eksempler. Al hjælp
> modtages med taknemmelighed.

Du laver en Access database med kun en tabel. f. eks:

tblAnsat
AnsatID
Fornavn
Efternavn
Adresse
Postnr
Bynavn
Tlf

Så laver du to sider: Soeg.asp og Resultat.asp. På søgesiden laver du så de
felter du gerne vil søge på : Fornavn, Efternavn, Tlf. På siden skal du osse
have
en Submit knap som dels sender brugerindtastningen til serveren (POST eller
GET)
og dels hopper til Resultatsiden.
På resultat siden henter du brugerindtastningen igen med REQUEST.
Brugerindtastningerne
lægger du i en eller flere variabler og fletter dem ind i et SQL udtryk.
F.eks:
SELECT * FROM tblAnsat WHERE tblAnsat.Fornavn like varFnavn AND
tblAnsat.Efternavn like
varEnavn. Denne SQL sætning bruger du som som source for et recordset og
recordsettet
viser du så siden ved at gennemløbe det.
Det er det rå princip i hvordan det kan gøres. Hvis du gerne vil have mere
hjælp, så kom bare
igen, men det er en hjælp at vide hvad din tabel hedder og hvad felterne i
den hedder.

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk