Åbne database!!
Fra : Thomas Berger

Dato : 25-03-01 18:55

Jeg har fulgt et eksampel om hvordan man kan åbne en database, men kan ikke
få det til at virke, kan nogen måske sige hvad jeg gør galt....

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb")
Conn.Open DSN
%>

men den kommer frem og siger at der er fejl i den sidste linie, jeg har lagt
"database.mdb" det rigtige sted i roden, hvad gør jeg galt...???

Mirax

Fra : NAS

Dato : 25-03-01 20:09

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("database.mdb")
Conn.Open DSN
%>

prøv med den
Ellers hvad er det for en fejl???

Fra : Thomas Berger

Dato : 25-03-01 20:35

Det virker heller ikke den fejl den kommer med er:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er
ikke angivet en standarddriver.

/video.asp, linje 11

hvor linie 11 er : Conn.Open DSN

Fra : Emil Rossing

Dato : 25-03-01 21:00

problemet er jo som der står at stien er forkert.. Så det er m.a.o. din:
Server.MapPath("database.mdb")
der er problemet...
Det jeg synes du skal gøre er at udskrive din DSN-variabel, og så tjekke om
ikke stien kommer til at stå forkert (hvis den gør kan det evt. skyldes at
der er angivet et "default-dir" på serveren..)
Hvis det er problemet kan du enten skrive hele den fysiske sti, eller bruge
mappath med den virtuelle sti udfra default-biblioteket (á la
Server.MapPath("../../foo/bar.mdb"))

Så prøv at indsætte de to response-sætninger, og se hvordan det ser ud :)

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("database.mdb")

response.write DSN
response.end

Conn.Open DSN