Interdev og Visual Sourcesafe
Fra : jschroll

Dato : 09-01-01 16:16

Er der nogen der ved hvordan man løser følgende problem: Jeg har oprettet en database i visual sourcesafe. Den virker fint, både når jeg bruger den manuelt, men også når jeg checker filer ind og ud i visual basic.

Når jeg så prøver at add'e mit projekt til visual sourcesafe fra interdev, får jeg at denne fejl "Cannot establish source control for the Web application. The server does not have a source control system installed on it, or the user name is not recognized."

Det er temmelig sikkert en server fejl af en eller anden art. Det virker på en anden maskine men jeg kan ikke finde ud af hvorfor det ikke virker på min.
Jeg kører win 2000 server og visualstudio 6.0 SP4.

Jeg har også prøvet at installere server komponenten til vss men uden held.

Mit bedste bud er at det er et problem med frontpage extensions. Jeg har prøvet at afinstallere og opdatere osv.

HJÆÆÆÆLP

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Malmgart

Dato : 09-01-01 22:59

Frontpage server extensions for frontpage 2000 understøtter ikke
sourcesafe direkte. Du skal ind under applikationen i IIS-manageren,
efter du har lavet en installation(!!) af vss på serveren. Herinde kan
man vælge et faneblad med server extensions. Her skal du kunne vælge
external version control, hvis sourcesafe er installeret ordentligt.
Bemærk at du kun kan benytte den originale installation af sourcesafe,
og ikke kan flytte den senere, da frontpage server extensions gemmer
stien et eller sted, og det desværre ikke kan ændres (jo, måske med en
hex-editor).