200 W PSU ikke nok??
Fra : Daniel Monin

Dato : 15-05-03 09:23

Hej,

jeg har lige fået købt mig et coolermaster 630 kabinet hvor der fulgte en
200 w strømforsyning med.

Jeg har så sat et asus A7N266-VM bundkort med en Athlon xp 2200+ i.

Der er ikke installeret andet hardware pt. og den vil bare ikke starte op.
Jeg kan ikke helt finde ud af om strømforsyningen er for svag til denne
kombination eller om den er brændt af.

Jeg har testet bundkortet med en 350 w psu hvor der ikke var nogen
problemer.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

På forhånd tak

Daniel Monin

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 15-05-03 10:12

"Daniel Monin" <monin_daniel-NOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kombination eller om den er brændt af.
>
>Jeg har testet bundkortet med en 350 w psu hvor der ikke var nogen

En Athlon kræver mindst 300W.

Søren H. Sørensen, Viborg

Fra : Daniel Monin

Dato : 15-05-03 11:03

> En Athlon kræver mindst 300W.
>

> Søren H. Sørensen, Viborg

Hej,

tak for svaret.

Burde bundkortet ikke kunne startes op uden cpu?

mvh

Daniel

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-05-03 11:18

Daniel Monin wrote:

> Burde bundkortet ikke kunne startes op uden cpu?

Du mener til BIOS start-op billede?

Nej - uden cpu får du kun sort skærm og måske en bip-kode.

Fra : Daniel Monin

Dato : 15-05-03 11:21

> Du mener til BIOS start-op billede?
>
> Nej - uden cpu får du kun sort skærm og måske en bip-kode.

Ok..

Tak

Er der nogen der har en ide hvor man kan få fat i en micro atx
strømforsyning på 300 w? Og så skulle den helst passe ind i coolermaster 630
kabinettet.

mvh

Daniel

Fra : Mogens

Dato : 15-05-03 11:39

On Thu, 15 May 2003 12:21:09 +0200, "Daniel Monin"

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577932

Fra : Esben

Dato : 15-05-03 17:12

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577932

Den ser ret stor ud af en Micro-ATX at være - mon ikke det er en fejl på
edbpriser?

--
Esben

Fra : Daniel Monin

Dato : 15-05-03 12:18

> Nej - uden cpu får du kun sort skærm og måske en bip-kode.

Som sagt virker bundkortet fint med en 350 w strømforsyning. På bundkortet
sidder der en grøn led som lyser lige så snart der er sat strøm til
bundkortet.

Denne led lyser ikke når jeg tilslutter 200 w psu´en. Burde den i det
mindste ikke gøre det?

/Daniel

Fra : Thomas Iversen

Dato : 15-05-03 12:51

In article <3ec37764$0$97174$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Daniel Monin wrote:

> Denne led lyser ikke når jeg tilslutter 200 w psu´en. Burde den i det
> mindste ikke gøre det?

Måske. Afhænger af hvordan bundkortet er lavet.

Har du testet at din 200W ATX PSU virker på et andet mindre krævende bundkort?
Og har du sat load til din 200W PSU (du har ikke CPU i kan jeg
forstå). Nogle PSUer vil ikke levere strøm med mindre der trækkes en
hvis load på udgangen (kan være ødelæggende for PSUen). Stop en
harddisk på PSU en også (så kan du høre om strømforsyningen starter
op!).

Thomas, Vanløse

Fra : Mogens

Dato : 15-05-03 12:52

On Thu, 15 May 2003 13:17:57 +0200, "Daniel Monin"
<monin_daniel-NOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Denne led lyser ikke når jeg tilslutter 200 w psuŽen. Burde den i det
>mindste ikke gøre det?

Ikke hvis en af de spændinger som PSU'en skal levere er
mindre end den skal være. 200W er ikke nok til en moderne
PC. Der skal mindst 300W til.

mvh Mogens

Fra : TGD

Dato : 15-05-03 18:59

"Soren Hedeby Sorensen" <shedebys@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> En Athlon kræver mindst 300W.

Hvordan kommer du frem til det?

Fra : Leony

Dato : 15-05-03 19:53

"TGD" <mrx@dk2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer du frem til det?

Det plejer at være standardanbefalingen fra forhandlerens side.
Ifølge denne:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/quick_ref_faq.pdf
er AMD dog lidt uenige, men de siger dog 300 Watt, hvis man er usikker
på hvad ens konfiguration kræver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TGD

Dato : 15-05-03 20:09

<KLIP>

> [...]
> er AMD dog lidt uenige, men de siger dog 300 Watt, hvis man er usikker

Der er langt fra anbefaling til kræve, derfor mit ignorante indlæg

Skulle man følge anbefalingen ville du ikke kunne lave de små flex ATX
løsninger med AMD eller Intel, men kun VIA og de gamle CPUer, men der findes
masser af flexATX løsninger hvilke der bliver *trukket* af en 150W

Fra : phanton

Dato : 15-05-03 16:30

"Daniel Monin" <monin_daniel-NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kombination eller om den er brændt af.
>
> Jeg har testet bundkortet med en 350 w psu hvor der ikke var nogen

Hej

Jeg har selv bygget en maskine i et AOpen microkabinet med en 170w
strømforsyning , a7n266vm bundkortet fra Asus og en xp2000+ prosessor.Jeg
kan køre med brænder uden problemer.
En lille kvalitetsstrømforsyning kører bedre end en større
skodstrømforsyning.

vh phanton

Fra : TGD

Dato : 15-05-03 18:59

> [...]

> Jeg kan ikke helt finde ud af om strømforsyningen er for svag til denne

200W er nok, du skal dog ikke fyre for meget HW ind i kabinettet.

Det er sikkert PSUen der er død, du kan teste ved at *kortslutte* den,
forbind grønledning med en af de sorte i ATX stikket, nu er PSUen aktiveret
og blæseren i PSUen skal snurre rundt, mål med et voltmeter.

<KLIP>

Tillykke med det fede kabi, hvor købte du det henne?

Fra : Katrine og Daniel

Dato : 15-05-03 22:49

"TGD" <mrx@dk2net.dk> wrote in message
<snip>

> Tillykke med det fede kabi, hvor købte du det henne?

<snip>

Takker

Det er købt hos shg og det er faktisk endnu federe i virkeligheden. Det skal
bruges som HTPC.

Inden jeg får glæde af det skal jeg dog åbenbart have byttet
strømforsyningen :(

/Daniel