Motherboard dødt igen
Fra : Christoffer Jesperse~

Dato : 03-05-03 18:21

Hej - jeg sidder og undrer mig meget over at mit motherboard igen er stået
af.

Jeg har haft bestilt et ASUS P4S8x-x motherboard til P4 sammen med andre
dele. Det første eksemplar jeg havde stod af så snart jeg satte
motherboardet til min PSU og tændte almindeligt på kabinettet for at se om
der var hul igennem. Der kom rentfaktisk lidt røg fra et sted på
motherboardet. Der var ikke sat hverken CPU/ram osv. i motherboardet, men
det er vel ikke meningen at et motherboard skal brænde af hvis der ikke
sidder CPU i ?

Jeg har modtaget et nyt board og jeg har for en sikkerheds skyld testet med
en ny strømsorsyning for at udelukke den fejlkilde. Det præcis samme skete!

Er der nogen som har lignende erfaringer eller bud på hvad det kan skyldes ?

Mvh. Chris

Fra : Morten L.

Dato : 03-05-03 18:38

"Christoffer Jespersen" <chris@goodvibes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skete!

> Er der nogen som har lignende erfaringer eller bud på hvad det kan skyldes

Der sidder vel ikke en metal clips eller afstands-stag et sted og
kortslutter noget på undersiden af kortet?
/Morten

Fra : Christoffer Jesperse~

Dato : 03-05-03 18:55

Jeg har lige kigget - kunne ikke se noget specielt med det blotte øje. Jeg
har ikke hverken placeret eller fjernet noget fra motherboardet siden jeg
tog det ud af pakken. Det eneste metal der er nede under den er
metal-skruelejerne som bruges til at skrue motherboardet fast til
kabinettet.

Er der en chance at man kan være ude for det med kortslutning (og endda
flere gange i træk) ?

Chris

Fra : Per

Dato : 03-05-03 21:47

On Sat, 3 May 2003 19:54:37 +0200, "Christoffer Jespersen"
<chris@goodvibes.dk> wrote:

> [...]
>kabinettet.
>
>Er der en chance at man kan være ude for det med kortslutning (og endda

Er du 200% sikker på at du har brugt de rigtige huller i motherboardet
til at montere det i kabinettet, og at alle messing-afstandsstykkerne
sidder helt lige så de ikke kommer uden for de områder hvor de skal
sidde.
Tjek også at du ikke har en ekstra messingdims imellem motherboard
og kabinet, altså et sted hvor der ikke er hul i motherboardet.
I så fald vil den jo kortslutte dit board. Tag evt boardet af, tæl
skruerne og sammenlign det tal med antallet af messingdimser i
kabinettet.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-03 22:03

> [...]
>kabinettet.
>
>Er der en chance at man kan være ude for det med kortslutning (og endda
Lyder uansygelig, jeg har ud af min. 16 Private PC'er endnu ikke brændt
noget af andet end 2 HD for 5 år siden grundet slidtage.

Kunne det tænkes at din psu er defekt, siden det sker 2 x.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Christoffer Jesperse~

Dato : 03-05-03 22:12

Jeg troede nemlig også først at det det var PSU'en der var gal, men jeg
brugte jo en anden PSU her tilsidst for at udelukke det.

Jeg checker lige det med skruerne.

Chris

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-03 16:55

>Jeg troede nemlig også først at det det var PSU'en der var gal, men jeg
>brugte jo en anden PSU her tilsidst for at udelukke det.
Min sove fejl, men har du målt på din 220v kontakt, er den stabil.
Jeg ved ikke om det kan gøre noget, måske.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Leony

Dato : 03-05-03 22:39

> Er der en chance at man kan være ude for det med kortslutning (og
> endda flere gange i træk) ?

Der har været et par stykker i gruppen, som havde monteret
afstandsstykker de ikke brugte. Det resulterede bare i at de ikke kunne
starte op.
Jeg tror, ligesom Thf, at det er usandsynligt at en kortslutning er
grunden.

PSU'en kan, da du har brugt 2 forskellige, med rimelig sikkerhed
udelukkes som årsag.

Måske har den forhandler du bruger fået et dårligt batch, som brænder af
så snart der sættes strøm til.
2 i streg med samme fejl lyder næsten for godt til at være sandt.

Hvis du ikke har købt det over nettet, så prøv at besøge forhandleren og
få det afprøvet inden du tager det med hjem.
Forhandleren kunne måske også blive lidt lunken og nægte at bytte
boardet grundet du gentagne gange har lavet samme nummer med et nyt
board (sikkert utænkeligt, men hører jo så meget).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/