Iwill MPX2 rev 1.05 og Matrox Parhelia!!
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 30-04-03 12:30

Jeg har fået mit et IWILL MPX2 board.
Det første var et rev 1.04.
Her kørte det hele som smurt i 14 dage.... indtil stikket fra min PSU gled
lige så stille ud af bundkortets strømstik.
PAFF, sagde det, og mit Dejlige Iwill board og min PSU var ikke mere,
snøft.
Nå men jeg fik ombyttet kortet og samlet min maskine igen.
Efter mange trængsler og tests kom maskinen på benene igen. (En ramstang var
oxo gået til)
Men jeg kan ikke få maskinen til at boote med mit Matrox Parhelia i
AGPporten!

Parheliakortet er testet på 2 maskiner et Abit BP6 bundkort og et Chaintech
Apogee med VIA KT333 chipset.
Parheliaen virker fint.

Jeg har forsøgt at flashe bios på IWILL boardet både op med den nyeste Beta
bios og tilbage til den ældste, der gælder for rev 1.05 boardene.
Dvs. jeg har forsøgt 3 forskellige bios. uden at det virker.

Jeg har ikke turdet prøve at flashe med bios til en ældre revision board.

Fejlen udarter sig ved, at jeg får fejlmeldingen en lang - 2 korte DYYYYT
DYTDYT.
altså grafikkort-fejl.

Nogen, der har erfaring med Iwill MPX2 rev 1.05 og Matrox Parhelia?
Nogen bud på, hvad der kan være galt?

Jeg er virkelig på herrens mark.
HJÆLP, PLEASE
--
Jesper Nielsen
aka

Fra : H3nrik V!

Dato : 30-04-03 12:59

"Frodo Nifinger" <jni@tdcadsl.dk> wrote in message

> Men jeg kan ikke få maskinen til at boote med mit Matrox Parhelia i
> AGPporten!

Pssst... Du glemte at skrive at det godt kan boote med andre AGP grafikkort,
både i x2 og x4 mode...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...