Bundkort stået af?? MSI K7T266 Pro
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 30-04-03 10:06

Hejsa!

Min gode gamle bundkort er tilsyneladende stået af. Maskinen har
gennem længere tid kørt ustabilt, og jeg troede først at det var
PSU'en.
Men så en dag kunne jeg slet ikke tænde for maskinen. I med en ny PSU.
Det viste sig dog, at den gamle virkede fint. Så det var altså
bundkortet.

Bundkortet er nu skiftet, og maskinen kører igen.

Så nu står jeg med et bundkort der ikke virker.
Er der nogen af jer andre, der har erfaring med dette kort??

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=27&MODEL=MS-6380

Følgende er observeret:
- Kan ikke tænde på den alm. powerswitch (jumper)
- Kan godt tænde, hvis de korrekte ben i PSU stikket kortsluttes, men
går ud igen hvis kortslutningen brydes (hvilket vel er helt normalt)

Nogen forslag?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 30-04-03 10:08

Uhm - doh!

Når der kortsluttes ben i PSU-stikket, er det naturligvis kun PSU'en
der tænder...

Well - bundkortet er stadig slukket...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 30-04-03 12:15

> - Kan ikke tænde på den alm. powerswitch (jumper)

Kan det være powerswitchen på kabinettet den er gal med?

> - Kan godt tænde, hvis de korrekte ben i PSU stikket kortsluttes, men
> går ud igen hvis kortslutningen brydes (hvilket vel er helt normalt)

Nej, det er absolut ikke normalt. Det eneste en powerknap på ATX bundkort
gør er, at kortslutte benene kortvarigt for at give et "tænd" signal til
psu.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 30-04-03 12:33

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør er, at kortslutte benene kortvarigt for at give et "tænd" signal til
Så kunne det vel være en form for kortslutning på motherboardet.... Sådan så
PSU selv slukker.... (Bare et gæt)