Tualatin Support eller Konverter
Fra : Malcolm_X

Dato : 30-04-03 06:36

JEg kører med socket 370 i denne maskine med 810E chipset.
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/produkter/5000/5BW120/spec.asp

kan jeg kører Tualatin PIII/CELLY eller skal jeg have fat i en af disse:
http://www.powerleap.com/Products/370T.htm

www.upgradeware.com/english/product/370gu/370gu.htm

og findes der danske forhandlere af disse og har i nogen erfaringer med
disse produkter?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-04-03 19:58

Malcolm_X wrote:
> [...]
>
> www.upgradeware.com/english/product/370gu/370gu.htm
>
> og findes der danske forhandlere af disse og har i nogen erfaringer med

Det var engang en god løsning, men nu vil få mere for pengene ved at
købe et billigt motherboard og en billig AMD processor. Især fordi et
AMD motherboard vil kunne opgraderes igen når de dyre CPU'er bliver billige.

Mvh

Bruno

Fra : JK

Dato : 01-05-03 08:00

On Wed, 30 Apr 2003 07:35:36 +0200, "Malcolm_X"
<Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>www.upgradeware.com/english/product/370gu/370gu.htm
>
>og findes der danske forhandlere af disse og har i nogen erfaringer med

Upgradeware produktet slot-T er ganske udmærket og ret billigt. Det
købes i europa hos www.jescomputer.de

Man kan betale med paypall og det koster 2 euro, forsendelse 15 euro,
og adapter 25 euro, det bliver 315 kr.

http://www.jes-computer.de/catalog/default.php?cPath=49&osCsid=cb1c3ff59d351c3ac608f302356aff0f

med en celeron 1400 er det 98 euro, eller 115 euro ialt. Eller 863 kr.

Hermed skal man sammenligne at du nok skal have DDR ram for omtrent
det beløb, samt bundkort til et lignende beløb og en hurtig AMD cpu.

Vi er altså nede på omtrent 1/3 af prisen af en større opgradering.

Men en amd xp løsning vil også trække c. dobbelt så hårdt. I det
daglige er det dog ikke den store forskel, man mærker.

Jeg har 2 computere: en celeron tualatin 1500 MHz (11x137) og en AMD
Thoroughbred med sådan cirka en 3000+ (11x200).

Sidstnævnte har cpu benchmarks på 150 % af den første. Den springer
også igang med alting, medens Intel'en tøver lidt mere (dårligere
ydelse imod ram og harddisk).

Så en celeron tualatin 1500 MHz yder omtrent som en 2 GHz P4, pudsigt
ikke !

mvh

John

Fra : JK

Dato : 01-05-03 08:22
Fra : Malcolm_X

Dato : 01-05-03 12:04

tak for det udførlig svar ved dog stadig ikke om JEG kan bruge den :(
hvilket chipsæt kører du med i den maskin du bruger din adapter til?

Fra : JK

Dato : 01-05-03 15:11

On Thu, 1 May 2003 13:04:02 +0200, "Malcolm_X"
<Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote:

>tak for det udførlig svar ved dog stadig ikke om JEG kan bruge den :(
>hvilket chipsæt kører du med i den maskin du bruger din adapter til?

via apollo pro133 chipset med Iwill vd133, som er på
kompatibilitetslisten
http://www.upgradeware.com/english/product/slot-t/compatibility.htm

BX chipset er der selvsagt ikke problemer.

Hvis ikke dit bundkort er på listen, er powerleaps adapter en
mulighed.
http://www.danbit.dk/produkter/0811.phtml

381 kr. plus moms og ekspeditionsgebyr

Jeg vil skyde på ialt næsten 700 kr. for adapteren.

Den er dyrere fordi den har sin egen spændingsregulator. Den forsynes
fra spændingsforsyningen ligesom en harddisk.

mvh

John

Fra : Malcolm_X

Dato : 01-05-03 17:57

Der er intet i der kan bruges i det link du gav mig
http://www.danbit.dk/produkter/0811.phtml

jeg vil fra coppermine --> tualatin
ikke fra ppga --> FC- PPGA

Fra : JK

Dato : 02-05-03 05:34

On Thu, 1 May 2003 18:57:23 +0200, "Malcolm_X"
<Malcolm_x[fjern_dette]@mail.dk> wrote:

>Der er intet i der kan bruges i det link du gav mig
>http://www.danbit.dk/produkter/0811.phtml
>
>jeg vil fra coppermine --> tualatin
>ikke fra ppga --> FC- PPGA

Ikke ?

CNV-SLOT1-370
er powerleaps Slot1-s370 konverter for tualatin og coppermine !

Skal du have alt ind med skeer. Jeg kan blive ved med at skulle svare
igen og igen. Få fingeren ud mand. Life passes by ! 3 GHz idag og 5
GHz til næste år.

mvh

John

Fra : Malcolm_X

Dato : 02-05-03 19:33

> [...]
>
> Skal du have alt ind med skeer. Jeg kan blive ved med at skulle svare
> igen og igen. Få fingeren ud mand. Life passes by ! 3 GHz idag og 5

1) Sælger ikke til Private ergo jeg KAN ikke bruge det til noget
2)Det DU linker til er fra SLOT 1 til Socket 370
3)Hvis du læste det ordenligt ville du se at jeg vil fra socket370
coppermine til socket370 Tualatin
4)oprethold god tone og orden!

Fra : JK

Dato : 03-05-03 07:25

On Fri, 2 May 2003 20:32:40 +0200, "Malcolm_X"

>1) Sælger ikke til Private ergo jeg KAN ikke bruge det til noget

Jeg har købt privat hos dem 2 gange. Man mailer bare en ordre til dem
og beder om det på efterkrav.

>3)Hvis du læste det ordenligt ville du se at jeg vil fra socket370
>coppermine til socket370 Tualatin
tja, det ser jeg nu.