Opdatering af bios
Fra : Moldruper

Dato : 29-04-03 15:07

Helt fra bunden - hvordan gør jeg?
Mvh.
Per

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 17:35

Moldruper wrote:
> Helt fra bunden - hvordan gør jeg?

1. Finder ud af hvilket motherboard du har
2. Du går ind på producentens homepage og henter nyeste bios samt
flash-værktøj (dette er helt sikkert forklaret nærmere på fabrikantens
homepage)
3. Du render ind op www.bootdisk.com og henter den disk der er velegnet til
bios-flashing. (der er svjh et link fra forsiden).
4. Du pakker bios-filen og flashværktøjerne ud, og lægger dem på den netop
oprettede bootdiskette.
5. Du booter på disketten, og starter flashværktøjet.
6. Du følger anvisningerne på skærmen - Det er altid en godt idé at tage en
backup af din gamle bios. Dette håndteres også af flashværktøjet.
7. Det er ikke helt ufarligt at opdatere bios'er. Man skal holde tungen lige
i munden, og kun opdatere hvis du virkelig har et problem med din maskine...
Det er ikke for sjov...
8. Når du har flashet bios, genstarter du maskinen, går ind i bios og loader
de optimale settings. Hvis du har nogle yderligere indstillinger sættes de
naturligvis også nu hvor du alligevel er derinde.
9. Så er der vidst ikke flere punkter...

Held og lykke med projektet...

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 29-04-03 22:52

Martin K wrote:

> 5. Du booter på disketten, og starter flashværktøjet.
> 6. Du følger anvisningerne på skærmen - Det er altid en godt idé at
> tage en backup af din gamle bios. Dette håndteres også af
> flashværktøjet.

Her skal man så lige passe på ikke at starte flashværktøjet ved hjælp af
en bat fil på disketten f.eks start.bat , run.bat o.lign.
Der kan være indstillinger i bat-filen der gør at man ikke får
muligheden for backup først.

Har man købt en pc med en OEM windows skal man vist passe på med hvor
man henter biosupdate fra. Henter man Bios fra bundkortfabrikanten i
stedet for pc fabrikanten vil windows måske ikke virke.

--
Mvh Edmund

Fra : Martin K

Dato : 30-04-03 17:40

Edmund wrote:
> Har man købt en pc med en OEM windows skal man vist passe på med hvor
> man henter biosupdate fra. Henter man Bios fra bundkortfabrikanten i
> stedet for pc fabrikanten vil windows måske ikke virke.

OK... anede jeg ikke. Men jeg samler og installerer også altid mine maskiner
selv

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 30-04-03 19:46

Martin K wrote:

> OK... anede jeg ikke. Men jeg samler og installerer også altid mine
> maskiner selv

Jeg ved heller ikke om windows XP holder op med at virke med det samme,
eller om problemet ført opstår i forbindelse med XP installation.
Jeg har nemlig ikke turdet hente opdateringen fra Gigabyte til mit SIS
bundkort til min Fujitsu Siemens pc ( 3 mdr hotline ville ikke svare)

Men jeg samler og installerer også altid mine
> maskiner selv

Det ville jeg også havde gjort, men 5000,- var billig for cel1800 +
256DDR + DVD + XPhome + Worksuite2002 + Adobe Photoshop Elements

--
Mvh Edmund

Fra : Brian

Dato : 29-04-03 17:59

Hejsa

Moldruper wrote:
> Helt fra bunden - hvordan gør jeg?

Starter med at fortælle hvilket bundkort du vil flashe Bios på.
Hvis det f.eks er et Asus (Et par andre fabrikanter har vist lign.) kan du
gøre det hele fra Windows og med et minimum af fuck-up muligheder

Hilsen Brian