Med et epox 8k5A3+ bundkort. Hvordan komme~
Fra : david andreasen

Dato : 29-04-03 12:43

Med et epox 8k5A3+ bundkort. Hvordan kommer jeg så ind og kan se health
status. Det med fan hastighed og temperatur og der er vist også information
om hvor hurtigt Ram'en er/kører (det er specielt det jeg er interesseret i ,
for at lige sikre sig at det også den hastighed det mindst skal.)

Det ser ikke ud til at stå nogensteder i manualen.
Der er ok info om at komme ind i bios og highpoint raid, men slet intet om
at komme ind i health status.

-
David

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 30-04-03 22:31

"david andreasen" <davidandreasen@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det ser ikke ud til at stå nogensteder i manualen.
> Der er ok info om at komme ind i bios og highpoint raid, men slet intet om

Rammens hastighed står vel i bios(fsb)?
Fan speed og temp aflæsses på mit bundkort også i bios, eller direkte i
windows med et dertil indrettet program.
Mvh
Anders O

Fra : david andreasen

Dato : 01-05-03 15:41

Hej.
Jeg har set at min computer har (godt nok efter at jeg har taget cpu fan
stikket fra på bundkortet ) kommet med et skærmbillede lige fra opstart af
pc'en, vist lige inden eller lige efter bios indlæsningen, hvor der vises
alle infodetaljer og en hel masse infoguf. Det er det billede jeg snakker
om. Men jeg vil helst undgå at tage cpu fanstikket fra.
Den vil ikke fortsætte før jeg har været inde i bios.
Så kan jeg selv vælge om jeg vil ændre noget som helst i biosen efter at
have været derinde.
Jeg tror at den før ved nr. 2 opstart, bare har sat cpu hastigheden korrekt
helt automastik. Den er vist også sat til auto"detect". Men det er vist kun
i 2. ombæring af opstarten den gør det automatisk.
Men det var det med om der, findes en tast til at komme ind i healtstatus
(den skærm jeg snakker om ovenover).
-
david andreasen

[8260]Anders Olesen <a_k_olesen@varmpost.com> skrev i en