Hvorfor ram i begge slot
Fra : Rikke & Tomas Sørens~

Dato : 29-04-03 12:12

Hej

Jeg har for nylig køb et nyt bundkort - AsRock K7VT2 og andet hardware til
at bygge en PC... Alt har fungeret perfekt indtil jeg købte DDR-ram dertil
(havde i forvejen SD-ram deri)

Jeg satte en ramblok i og den bippede 3 gange, hvilket iflg. Asrock webside
betyder " main memory read / write test error". Jeg testede flere
forskellige ting og mistænkte MB for at være defekt, fik det byttet men med
samme resultat. Så fik jeg DDR-rammen byttet. Det hjalp heller ikke.

Endelig prøvede jeg at sætte to ramblokke i på en gang og så virkede
skidtet...Hvad er årsagen til at DDR-rammen kun virker når jeg sætter to i
på en gang???

Venlig hilsen
Tomas Sørensen

Hardware:

MB: Asrock K7VT2
Cpu: AMD XP 2100+
RAM: 512 MB DDR-ram PC2700 333 MhZ (2 stk. a 228 MB af to forksellige noname
udgaver)
Grafik: GF2 MX400