AC3 fejl
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 28-04-03 20:27

Sendt for en ven
--------

Jeg har problemer med mit bundkort. Når jeg starter en film der skal bruge
AC3 codec får jeg bare en fejl i alle players

Jeg har prøvet med et andet lydkort, Win 2000 (og Windows Update) og
formatering.
Jeg har en celeron 2ghz, bundkort er asus p4s8x sis chip set, 512 ddr ram pc
2100.

Nogle gode forslag?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-04-03 21:10

Jeppe Ladefoged wrote:
> Jeg har problemer med mit bundkort. Når jeg starter en film der skal
> bruge AC3 codec får jeg bare en fejl i alle players

Hvad har det med dk.edb.hardware.bundkort at gøre?

Nå men anyway så tror jeg at du selv har svaret på problemet med "AC3
codec"...Har du et installeret?

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 28-04-03 22:15

> Hvad har det med dk.edb.hardware.bundkort at gøre?
>
> Nå men anyway så tror jeg at du selv har svaret på problemet med "AC3
> codec"...Har du et installeret?

For at uddybe det lidt mere for min kammerat:

Bundkortet har onboard lyd (mener det er AC97 eller sådan noget) og der er
prøvet med et andet lydkort og både Windows 2000 og XP. I begge systemer er
det det samme. Ulovlig handling fra både Media Player og diverse andre
afspillere.

Og ja, selvfølgelig er der installeret AC3 codec.

Efter min vurdering må det være bundkortet, men det kunne være der var nogle
gode forslag til hvad man kunne prøve...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-04-03 22:35

Jeppe Ladefoged wrote:
> Og ja, selvfølgelig er der installeret AC3 codec.

Prøv et andet:
http://home20.inet.tele.dk/noerrelund/filer/audio_codec.exe

> Efter min vurdering må det være bundkortet

Det tror jeg bestemt ikke, specielt ikke når det er
en ulovlig handling der kommer ved afspilning.
Prøv istedet en anden afspiller, fx www.BSPlay.com
eller lignende.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Martin Andersen

Dato : 29-04-03 17:01

> Det tror jeg bestemt ikke, specielt ikke når det er
> en ulovlig handling der kommer ved afspilning.
> Prøv istedet en anden afspiller, fx www.BSPlay.com
> eller lignende.

Eller prøv ZoomPlayer

http://www.inmatrix.com/files/zoomplayer_download.shtml

Den er 10 gange bedre end Windows Media Player. Kan afspille både DVD film
og DivX.
Langt mere stabil og ikke nær så hakkende når man snakker om Xvid kodet
film.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-03 16:18

"Jeppe Ladefoged" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> afspillere.
>
> Og ja, selvfølgelig er der installeret AC3 codec.

Prøv evt. bsplayer fra www.bsplayer.org
Installer nimocodec pack fra
http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Xvid codec fra: http://www.divx-digest.com/software/xvid.html

Så burde det virke.
Har I opdateret Mediaplayeren ?

> Efter min vurdering må det være bundkortet, men det kunne være der var
nogle
> gode forslag til hvad man kunne prøve...

Næppe bundkortet. Tyder på det er codecfejl. Har I prøvet med andre
divx/xvid movies ?