Bundkort med 64-bit PCI, hvilket?
Fra : Jonny Jensen

Dato : 28-04-03 18:06

Hejsa...

Har bygget mig en mindre filserver, som kører ganske godt, trods dens
beskedne størrelse, men jeg er lidt utilfreds med ydelsen samt sikkerheden
ved mine filer på serveren... Nu skal der ægte Raid 5 til... Jeg mangler
imidlertid lige et godt bud på et bundkort det er til at betale sig ud af,
og samtidig har 64-bit PCI. Den Raidcontroller jeg har set på KAN nemlig
godt køre i alm 32-bi PCI, men den yder i følge diverse tests ca 2-2½ gange
så godt med 64-bit, så det ville jo være rart.

Jeg skal ikke bruge hverken onboard lyd, grafik, lan, scsi eller noget,
ligesom
maskinen ikke skal være dual CPU, medmindre i kommer med en rigtig god grund
hertil :) Pentium III / 4 eller Athlon XP / MP, det gør knap så meget.

Kom med et bud, da jeg meget gerne vil have det til at køre som det bør,
dvs, på
64-bit PCI, vil endog hjælpe jer af med et evt. brugt bundkort, hvis bare
det har 64-bit PCI :)

Jonny