/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
dual ddr?
Fra : MaRk


Dato : 16-05-03 22:01

Hej

Hvad er fordelen ved dual-ddr som nforce bundkort understøtter?

Mvh
Mark



 
 
René Nielsen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : René Nielsen


Dato : 16-05-03 23:00


"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
news:3ec5518c$0$76054$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvad er fordelen ved dual-ddr som nforce bundkort understøtter?
>
Du har 2 kanaler, dvs. at der kan både læses og skrives til rammen pr.
cycle. Følgelig skal du også have 2 ram klodser. Ikke dual channel mobo og
chipsæt kan der kun læses ELLER skrives til rammen pr. cycle. Vær opmærksom
på, at du skal have en rimelig hurtig CPU for at få en hastigheds forøgelse.
Nogen siger at det skal min. Athlon 2600+ (men det ved jeg ikke).
Håber det besvarer dit spm.
MVH: René



MaRk (16-05-2003)
Kommentar
Fra : MaRk


Dato : 16-05-03 23:13

> Nogen siger at det skal min. Athlon 2600+ (men det ved jeg ikke).
> Håber det besvarer dit spm.

Tak for svaret.
Men hvis der skal så hurtig en cpu til så tror jeg at jeg spare pengene og
bare købe af én blok.

Giver det overclockings potientale?



Jeppe Seidelin Dam (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 17-05-03 07:05

MaRk skrev:
> Giver det overclockings potientale?

Næh, snarere tværtimod, da det er den dårligste klods,
der sætter grænsen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Jeppe Seidelin Dam (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 17-05-03 07:10

René Nielsen skrev:
> Du har 2 kanaler, dvs. at der kan både læses og skrives til rammen pr.
> cycle. Følgelig skal du også have 2 ram klodser. Ikke dual channel
> mobo og chipsæt kan der kun læses ELLER skrives til rammen pr. cycle.

Er du sikker på det?
Dual channel RAM virker som jeg har forstået det, ved at fordoble
båndbredden til RAM'en, i og med at man kan skrive/læse til begge
klodser på en gang og dermed få dobbelt hastighed. Problemet med
et AMD system er bare, at det ikke kan skrive hurtigere end en
klods kan modtage. Så dual channel på AMD system er varm luft
(sagde manden der kører dual channel på AMD).

Jeg kommer lige med et link om dual channel, som H3nrik V! har
skrevet så tit, at jeg kan adressen udenad:
http://www.overclockers.com/tips00157/

mvh
Jeppe Seidelin Dam



René Nielsen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : René Nielsen


Dato : 17-05-03 07:30


"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ba4jno$59o$1@dknews.tiscali.dk...
> René Nielsen skrev:
> > Du har 2 kanaler, dvs. at der kan både læses og skrives til rammen pr.
> > cycle. Følgelig skal du også have 2 ram klodser. Ikke dual channel
> > mobo og chipsæt kan der kun læses ELLER skrives til rammen pr. cycle.
>
> Er du sikker på det?
> Dual channel RAM virker som jeg har forstået det, ved at fordoble
> båndbredden til RAM'en, i og med at man kan skrive/læse til begge
> klodser på en gang og dermed få dobbelt hastighed. Problemet med
> et AMD system er bare, at det ikke kan skrive hurtigere end en
> klods kan modtage. Så dual channel på AMD system er varm luft
> (sagde manden der kører dual channel på AMD).

Ja, det er jeg. Det er korrekt sådan som du fremstiller det. Man fordobler
båndbredden, men den forbedring bruges til at læse og skrive til ram på
samme tid. Det skulle - i teorien altså - være hurtigere Jeg læste et
sted på en site, at VIA's nye chipsæt, der ikke understøtter dual-channel,
og hedder KT-400A skulle være hurtige end nForce2, der kører dual-channel.
MVH: René



Jeppe Seidelin Dam (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 17-05-03 11:29

René Nielsen skrev:
> Ja, det er jeg.

Det er jeg ikke. Anyone?

> Det er korrekt sådan som du fremstiller det. Man
> fordobler båndbredden, men den forbedring bruges til at læse og
> skrive til ram på samme tid. Det skulle - i teorien altså - være
> hurtigere Jeg læste et sted på en site, at VIA's nye chipsæt, der
> ikke understøtter dual-channel, og hedder KT-400A skulle være hurtige
> end nForce2, der kører dual-channel. MVH: René

Nforce2 kører dual channel, men det kan cpu'en ikke udnytte, og derfor
er der ingen ydelsesforbedring om man kører dual eller ej på et nforce2
bundkort (uden onboard VGA).

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Jonny Jensen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Jonny Jensen


Dato : 17-05-03 11:47

> Jeg læste et
> sted på en site, at VIA's nye chipsæt, der ikke understøtter dual-channel,
> og hedder KT-400A skulle være hurtige end nForce2, der kører dual-channel.

Ikke ifølge onkel tom...

http://www6.tomshardware.com/motherboard/20030417/index.html

Så...

Jonny.



Taba (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 17-05-03 23:07

> Ja, det er jeg. Det er korrekt sådan som du fremstiller det. Man fordobler
> båndbredden, men den forbedring bruges til at læse og skrive til ram på
> samme tid. Det skulle - i teorien altså - være hurtigere Jeg læste et
> sted på en site, at VIA's nye chipsæt, der ikke understøtter dual-channel,
> og hedder KT-400A skulle være hurtige end nForce2, der kører dual-channel.
> MVH: René

KT400A'eren slår ikke nForce2, men det gør KT600'eren iflg.:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc2



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste