Hjælp!! - Kan ikke høre lyd!
Fra : Miss Marie

Dato : 16-05-03 12:45

Hej !

Jeg installerede i går et netværkskort, så nu har jeg endelig ADSL, men jeg
har et lille probleM.

Nu kan jeg ikke høre lyd - hverken når windows åbnes eller når jeg spiller
musik!

Jeg har prøvet at tage stikket ud og genstartet flere gange men uden
resultat. Jeg har desuden været inde og tjekke enhedshåndtering, og alt ser
ud som om, det virker perfekt.

Er jeg kommet til at røre ved noget inde i maskinen, eller er der nogen, der
kan se, hvad der måske er galt!

Tak for alt hjælp!

VH Marie

Fra : /Ole

Dato : 16-05-03 13:47

Lyder som en irq konflikt.

/Ole

Fra : Floppe

Dato : 16-05-03 14:01

On Fri, 16 May 2003 13:44:40 +0200 "Miss Marie" <mermail@oncable.dk> wrote:

> [...]
> ud som om, det virker perfekt.
>
> Er jeg kommet til at røre ved noget inde i maskinen, eller er der nogen, der

Du har kigget under Device manager om der nogle gule udråbstegn??

MVH Floppe

http://www.newsfeed.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---9 East/West-Coast Specialized Servers - Total Privacy via Encryption Í-

Fra : Miss Marie

Dato : 16-05-03 15:40

Hej igen !

Tak for begge svar.....meeeeen..

Jeg er lidt ude på ukendt grund.

Hvordan får jeg tjekket de forskellige ting...er lidt en computer"nørd"

VH Marie

Fra : Miss Marie

Dato : 16-05-03 15:51

Hej igen igen!

Jeg var lige inde og tjekke enhedshåndtering, og der stod i IRQ-ressource,
at netværkskortet brugte 17, og Lydenheden brugte 10....betyder det så, at
der ingen konflikt er ??

VH Marie

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-05-03 16:10

Miss Marie wrote:

> Jeg var lige inde og tjekke enhedshåndtering, og der stod i IRQ-ressource,
> at netværkskortet brugte 17, og Lydenheden brugte 10....betyder det så, at
> der ingen konflikt er ??

Det er ret godt klaret set i betragtning af, at der kun er 16 til rådighed.
Mon ikke du har set eller skrevet forkert?

PS Gider du ikke kigge på:

På forhånd tak

--
/kenne
Giv dig altid 100% på arbejdet.

Fra : MN

Dato : 16-05-03 16:57

"Kenneth Kristensen" <kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> wrote in message

IRQ-ressource,

> Det er ret godt klaret set i betragtning af, at der kun er 16 til
rådighed.

KLIP

Sidder du med noget gammelt skrammel

Jeg har da 24 IRQ til rådighed.

Mogens

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-05-03 18:13

MN wrote:

> Sidder du med noget gammelt skrammel

[kenne@kenne demo]$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 8
model name : Pentium III (Coppermine)
stepping : 3
cpu MHz : 939.645
cache size : 256 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 2
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat
pse36 mmx fxsr sse
bogomips : 1874.32

Det er da ikke det nyeste, men alligevel kan jeg kun se op til 16:

[kenne@kenne demo]$ cat /proc/interrupts
CPU0
0: 1818783 XT-PIC timer
1: 31167 XT-PIC keyboard
2: 0 XT-PIC cascade
5: 315500 XT-PIC usb-uhci, eth0
7: 162301 XT-PIC soundblaster
8: 1 XT-PIC rtc
11: 41380 XT-PIC ide2, eth1
12: 342320 XT-PIC PS/2 Mouse
14: 1277527 XT-PIC ide0
15: 156 XT-PIC ide1
NMI: 0
ERR: 0

> Jeg har da 24 IRQ til rådighed.

Mon ikke det drejer sig om software interrupts?

--
/kenne
$finger kenne

Fra : Allan / Kolding

Dato : 16-05-03 19:39

Nå du ikke er så stærk i IRQér m.m.,
Så prøv at sætte netkortet i et andet slot.
Man har jo som regel fra 3 til 6 pci-slots.
Det de mener er, at nogen af slotsne deler IRQ.
Hvis så PCén ikke kan finde ud af både netkort og lydkort med samme
IRQ, så konflikter den.

"Device manager " Det er det engelske udtryk for " ENHÅNDSTERING "
Gå i " START > KONTROLPANEL > SYSTEM > HARDWARE > ENHÅNDSTERING.
Kig så om der er noger " GULE " udråpstegn.
Hvis der er det ud for " ENHEDER TIL LYD / VIDEO M.M.
tyder det på mangel eller forkert driver til Lydkort.
Har nu adrig set " UDRÅBSTEGN " ved IRQ-fejl.
( Men nu har jeg jo heller ikke set alt )

Når de skriver :

PS Gider du ikke kigge på:

Så er det fordi man mener det er høfligst at " KLIPPE "
irelevant væk ved svar. Sådan at folk ikke skal " RULLE "
med musen for at se om der kommer noget nyt.
Det skal du tage med et smil og huske på. Det er somregel
venlig ment når folk oplyser om det.

Sumasumarum ! Sæt netkortet i et andet slot.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-05-03 19:31

Miss Marie wrote:
> Jeg er lidt ude på ukendt grund.
> Hvordan får jeg tjekket de forskellige ting...er lidt en
> computer"nørd"

Godt nok ikke lige emnet, men en hjælp alligevel.
Du har brugt ordet nørd forkert. Det betyder faktisk det
modsatte. Et klip fra Nudansk Ord Bog.
en intelligent person der kun interesserer sig for én ting og

derfor virker mærkelig,

mvh

Hennig

Fra : Miss Marie

Dato : 16-05-03 22:10

> [...]
> modsatte. Et klip fra Nudansk Ord Bog.
> en intelligent person der kun interesserer sig for én ting og

Hej !

Prøver at skifte plads til netkortet ....og tak for alle svar!

Forresten står NØRD i gåsetegn, og betyder dermed det modsatte..

VH Marie

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-05-03 23:42

Miss Marie wrote:
> Forresten står NØRD i gåsetegn, og betyder dermed det modsatte..

Nå ja, det gør det også.
Sorry.

mvh
Henning

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 17:05

MN skrev:

> Jeg har da 24 IRQ til rådighed.

19 her. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/irq.png>
Det er vist meget afhængig af bundkortet.

Madsen.

Fra : Floppe

Dato : 16-05-03 20:21

On Fri, 16 May 2003 18:05:17 +0200 Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
Der står godt nok 22 hos mig, men en PC har altså kun fra 0 til 15, altså 16.
Og jeg kan også se at der ikke er nogen delte, så mon ikke at de IRQ's fra 16
og opefter er de delte og styresystemet (XP i mit tilfælde) vælger at vise dem
på den måde? Gider ikke at genstarte min maskine, men jeg er sikker på at i
bios ser man fra 0 til 15.

Fra : Madsen

Dato : 16-05-03 21:13

Floppe skrev:

> [...]
> mon ikke at de IRQ's fra 16 og opefter er de delte og
> styresystemet (XP i mit tilfælde) vælger at vise dem på den måde?

Win2000 og XP plejer at bruge IRQ 9 til IRQ-deling.
<http://support.microsoft.com/?kbid=252420>

Fra en tidligere tråd om samme emne i Windows-gruppen var der en der
fortalte at det kommer an på om bundkortet understøtter noget der
hedder APIC eller ej.
<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=MPG.17781efc5c9b1339896b7@dtext.news.tele.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

> Gider ikke at genstarte min maskine, men jeg er sikker på at i
> bios ser man fra 0 til 15.

Det gør jeg nu heller ikke, men det er muligt at der kun står 15 i
BIOS.

Madsen.