Opfølgning på Audigy 2 problemer
Fra : BorreBoy

Dato : 14-05-03 09:21

Hejsa.

Jeg har stadig problemer med mit Audigy 2 kort. De er dog ikke længere så
omfattende. Problemet er:

Efter jeg har lukket Computeren ned (Win XP), eller før jeg starter den,
SKAL jeg tage lydkortet ud af PCI porten, og umiddelbart efter, indsætte det
igen.
Gør jeg ikke dette, er der ingen lyd når jeg starter. Computeren registrerer
slet ikke at kortet er der.

Jeg ved godt det lyder fuldstændigt tåbeligt; men sådan er det nu engang.

Problemet opstod efter jeg købte en ny Maxtor 9+ til mit P4S533 /L kort, og
geninstallerede Windows.
Der er ingen problemer, hvis jeg blot genstarter Windows, kun når computeren
bliver slukket.
Der er ikke nogen hardwarekonflikter, og systemet kører fint.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : /Ole

Dato : 14-05-03 13:27

½øjs@

Jeg har lige haft samme problemer med mit eget Audigy, godt nok kun den
gamle, men hvis du har et onboard lydkort, er det ikke nok, at slå det fra i
BIOS, du skal også jumpe det væk på bundkortet.

Håber det kan hjælpe.

/Ole

Fra : BorreBoy

Dato : 14-05-03 13:45

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle, men hvis du har et onboard lydkort, er det ikke nok, at slå det fra
> BIOS, du skal også jumpe det væk på bundkortet.

Det prøver jeg lige; men det hele kørte som sagt perfekt før den nye
harddisk kom i...

Fra : BorreBoy

Dato : 14-05-03 13:59

> [...]
> gamle, men hvis du har et onboard lydkort, er det ikke nok, at slå det fra
> BIOS, du skal også jumpe det væk på bundkortet.

Jeg tror ikke det kan deaktiveres med jumpere. Kan ikke finde noget i
manualen, eller se noget på bundkortet...