IDE Controller Spørgsmål
Fra : Daniel Andersen

Dato : 12-05-03 20:44

Hejsa

Har roddet lidt med min opsætning idet mine to ATA100 diske umiddelbart ikke
kunne køre UDMA Mode 5 i Windows XP. Efter nærmere forsøg viser det sig, at
det kun er når de 2 sidder på samme controller, dvs. begge på primary eller
secondary. Jeg har også en brænder, men den kører fint Mode 2 (ATA33
vistnok) som den skal ligemeget hvor den sidder.
Nu kører det altså som det skal, blot er de to diske på hver deres
controller....

Så var det lige om det er en generel regel at det skal være sådan, eller er
dette et særtilfælde?.

Mvh
Daniel-San

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-03 21:21

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> wrote:

>Så var det lige om det er en generel regel at det skal være sådan, eller er
>dette et særtilfælde?.

Det er et særtilfælde - Normalt burde diskene køre ATA-100 uanset
hvordan du placerer dem.

Du har jo løst problemet, ellers ville jeg foreslå dig at hente nyeste
drivere til bundkortet - Og hvis det er et Via baseret kort, måske
skifte til IDE miniport driveren, frem for IDE filter drivere som
Via's 4in1 driver installerer som standard.

<MLR>

Fra : Daniel Andersen

Dato : 12-05-03 23:43

> Det er et særtilfælde - Normalt burde diskene køre ATA-100 uanset
> hvordan du placerer dem.

Ok - Altid noget. Kunne det måske være en fejl på et kabel der gør det?

> [...]
> skifte til IDE miniport driveren, frem for IDE filter drivere som
> Via's 4in1 driver installerer som standard.

Hvad er der da specielt ved mini-port driveren?.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-05-03 16:11

"Daniel Andersen" <bluwduch@NOSPAMATALLvip.cybercity.dk> wrote:

>Hvad er der da specielt ved mini-port driveren?.

Det er lidt bedre til 'smart error recovery' - som dokumenteret på

http://www.viaarena.com/?PageID=66

<MLR>