probs m. packard bell - tilslutning af rs2~
Fra : Jacob & Susanne

Dato : 12-05-03 18:29

Hej NG,
er der nogen der kender til Packard Bells hardware/bios opsætning i relation
til brug af com porte (rs232)?
jeg kan ikke få kontakt med min nokia 3510 efter at have "blødt" 300 for et
kit fra thansen.dk.
Maskinen er en PIII650 m. win2000

Er com-porte aktiveret i bios som std. ?
spørgsmålet er hvordan man kommer ind i bios (hvis det er nødvendigt?)
Er det alene et spørgsmål om software konfig. ? ændringer i win2000
opsætningen ?

Alle bidrag er meget velkomne - og i øvrigt har jeg prøvet på min fætters
pc - m. win98 2nd. ed. - og der fungerer kablet fint
bare så fejl ved kabel eller software er "rulet ude"

håber der er nogen der kan og vil hjælpe.

MVH
Jacob

Fra : Jonas Jalling

Dato : 13-05-03 18:11

Jacob & Susanne wrote:
<snip>
> Alle bidrag er meget velkomne - og i øvrigt har jeg prøvet på min
> fætters pc - m. win98 2nd. ed. - og der fungerer kablet fint
> bare så fejl ved kabel eller software er "rulet ude"

Hej,

Du kan sikkert ikke bruge kablet under windows 2000, da man ikke har direkte
adgang til hardwaren, som man har i windows 98. Programmet til kablet, skal
derfor være skrevet til at benytte en driver til porten.

Jonas Jalling