Defekt harddisk
Fra : Lars M

Dato : 13-05-03 18:19

Hej
Min Maxtor 80 GB harddisk giver problemer.

Efter installation af ny CPU 2400+ samt opdatering af bios på K7SA5
motherboard, kom der rigtig mange bad sektors. Scandisk kunne ikke klare
problemet (kørte hele natten). Formatering heller ikke (kunne slette data
ikke formatere). Jeg benyttede derefter Fdisk fra win 98, slettede primær
part... Nu vil systemet ikke ikke gendanne primær part.. der startes hele
tiden forfra med "chekker drev intrigitet" 0-100 % og så forfra. Hvad gør
jeg ?. Smider den ud eller ....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-03 18:39

"Lars M" <moesg@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tiden forfra med "chekker drev intrigitet" 0-100 % og så forfra. Hvad gør

Når problemerne starter efter ny CPU og BIOS opgradering er det ikke
sikkert problemet ligger i disken - Ka' du ikke prøve om den fungerer
i en anden maskine inden du går ud og køber ny HD.

<MLR>

Fra : Lars M

Dato : 13-05-03 18:43

Tak for svaret
Jeg har netop testet den i en anden PC og problemet er det samme. Efter bios
opgraderingen virkede Pcen - var dog lidt langsom. hvilket betød jeg valgte
at formatere. Under denne formatering fandt scandisk en masse bad sektors -
der ikke havde været der før...

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-03 19:47

"Lars M" <moesg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
valgte
> at formatere. Under denne formatering fandt scandisk en masse bad

Ok, nu er det ikke sådan så du har 2 SDRAM moduler på dit ECS
motherboard ?
Det har kunnet give ustabile maskiner, men hvis du ikke har ændret på
RAM så er det nok harddisken der er "død"

Martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-05-03 18:44

Lars M skrev :
> [...]
> tiden forfra med "chekker drev intrigitet" 0-100 % og så forfra. Hvad gør

Nej du finder Delpart.exe på nettet lægger den på en diskette og kører den
derfra.
Den kan slette ALT på harddisken ALT. Derefter formatere du fra Bios om
muligt ellers fra hvad du har.

Bad sector kan være magnetbelægningen der er faldet af og så er disken ikke
meget værd.
I så fald må Maxtor vel yde en eller anden form for garanti, så gammel kan
den vel heller ikke være, hvis den er 80 GB.

Fortsæt diskutionen i dk.edb.hardware.drev hvor du sikkert kan få hjælp til
at få den ombyttet hos Maxtor om nødvendigt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Henning

Dato : 13-05-03 07:12

On Tue, 13 May 2003 19:18:32 +0200, "Lars M" <moesg@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Efter installation af ny CPU 2400+ samt opdatering af bios på K7SA5
>motherboard, kom der rigtig mange bad sektors. Scandisk kunne ikke klare

Prøv format /c. Checker om der er dårlige områder, i stedet for blot
at kigge i fat'en.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk