Medion laptop
Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 12-05-03 13:40

8999 kr.
hvad mener i om denne laptop?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_
DisplayProductInformation-Start;sid=MBV8L3kLbtZ8NUe0o4O_znsvCbJyu7uuSPQ=?Pro
ductID=_Y7D4QjoRzAAAAD0ICLIh8AQ&CatalogCategoryID=5yoKBzK%2e5fwAAADtCXovOIaS
&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

hvad mener i om Elgigantens medion laptop?

Jeg overvejer nemlig at købe den

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 14:30

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev:

> hvad mener i om Elgigantens medion laptop?
>
> Jeg overvejer nemlig at købe den

Den har ikke mobil processor, så batterilevetiden er formentligt ret
kort <2 timer og derudover har den helt sikkert en lidt støjende
blæser. Hvis du kan leve med dette er prisen umiddelbart fornuftig. En
bekendt, der fornylig har købt en Asus bærbar med tilsvarende
specifikationer måtte slippe 12-13.000,-

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 12-05-03 14:32

> [...]
> bekendt, der fornylig har købt en Asus bærbar med tilsvarende
> specifikationer måtte slippe 12-13.000,-

Det står at dne har en mobile intel pentium 4 cpu

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 15:27

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev:

> Det står at dne har en mobile intel pentium 4 cpu

Det ser jeg nu. Det, der forvirrede mig er, at der et sted er angivet,
at der er tale om en processor på 2,4GHz.

Hvis maskinen virkelig er med mobil processor lyder det i mine øjne som
et ret fornuftigt køb.

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 12-05-03 18:39

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Det ser jeg nu. Det, der forvirrede mig er, at der et sted er angivet,
> at der er tale om en processor på 2,4GHz.

De har vist lidt svært ved at bestemme sig for CPU-hastigheden på den
bærbare. I reklameteksten står der 'Pentium 4 2.4 GHZ. ' men i oversigten
står der 'Processor hastighed iGhz 2'
Ligeledes har El-giganten svært ved resten af specifikationerne: 'Leveres
inkl. Windows XP samt Works Suite 2003. ' i reklameteksten, men længere nede
'Medfølgende styresystem ?'. De ved tilsyneladende ikke om der er et
lydkort i maskinen, men de ved at den har en indbygget subwoofer! ligesom de
åbenbart ikke har set efter om der er diskettedrev , og der er i
reklameteksten kun plads til en firewire tilslutning, men i
specifikationerne længere nede er der 2... De ved heller ikke hvilket
'pegeredskab' der er til computeren, omend man på billedet kan se (tror jeg
da) en touchpad.
Betyder det noget som helst at den ikke er på lager i nogle af
forretningerne? (er det en af de ting som el-giganten gerne vil reklamere
med, men ikke sælge?)

Er der nogen der har erfaring med Medion bærbare - gode eller dårlige?

K.J

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-03 15:27

"Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev

> Det står at dne har en mobile intel pentium 4 cpu

Næh... Men det har Toshibaen til højre til gengæld.

mvh
Peter

Fra : Martin

Dato : 12-05-03 18:32

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> "Casper H - OldTrafford.dk" <webmaster@oldtrafford.dk> skrev

> Næh... Men det har Toshibaen til højre til gengæld.
>
> mvh
> Peter

medionen har også
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=o-dPjQb7yNRPlDhEeeOMbATfmkBBGbLnQ6g=?ProductID=_Y7D4QjoRzAAAAD0ICLIh8AQ&filename=productpage_text%2c%20producttype_text%2c%20prodtypes_vartypes_text#Egenskaper
ellers er der da noget galt med mine øjne, men der står da vist mobile!!!!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 19:43

"Martin" <billetter2003@yahoo.dk> skrev:

> ellers er der da noget galt med mine øjne, men der står da vist
> mobile!!

Der står flere forskellige ting som Kresten også påpeger. Hvis der
vitterligt er tale om en mobil P4 er maskinen i mine øjne et glimrende
køb. Hvis der er tale om en alm. desktop processor er maskinen stadig
prissat fornuftigt i forhold til andre maskiner med samme
specifikationer, men den kan ikke bruges reelt som bærbar pga. den
korte batterilevetid.

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 12-05-03 19:50

> [...]
> prissat fornuftigt i forhold til andre maskiner med samme
> specifikationer, men den kan ikke bruges reelt som bærbar pga. den

Næ, men hvis der er strøm hvor man bruger den er det vel ikke det store
problem. Desværre kommer den vel til at larme som en jumbo jet hvis den skal
køle en alm. P4 i en lillebitte bærbar-kasse, eller hvad?

K.J

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 22:22

"Kresten K. Jeppesen" <kkj@<FJERN DETTE>post.opasia.dk> skrev:

> [...]
> store problem. Desværre kommer den vel til at larme som en jumbo
> jet hvis den skal køle en alm. P4 i en lillebitte bærbar-kasse,

Den Asus bærbare, der svarer nogenlunde til Medionen, jeg har hørt
blæseren på er ikke meget slem. Hvis man kan leve med støjen fra en
maskine med et luftkølet GF4 Ti4200 kort kan man ihvertfald også leve
med støjen fra køleren i en sådan bærbar.

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 13-05-03 08:15

> [...]
> maskine med et luftkølet GF4 Ti4200 kort kan man ihvertfald også leve
> med støjen fra køleren i en sådan bærbar.

Hvilken Asus?

Nu har Elgiganten ændret teksten så den svarer bedre til deres reklameavis.
Bemærk at den nu IKKE står som mobile CPU mere, øv. Og 15" skærmen er
krympet ca en tomme, ligesom ram er halveret. Med andre ord ser prisen ud
til at passe bedre nu.

K.J

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-05-03 08:37

> Hvilken Asus?

Denne såvidt jeg husker:
http://www.multimediaworld.dk/detaljer.asp?varevalg=1948320

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-05-03 19:58

"Martin" <billetter2003@yahoo.dk> skrev

> medionen har også

Tja... Åbenbart når man dømmer efter noget af det de vrøvler om på
hjemmesiden. Jeg havde kun set maskinen i tilbudsavisen, hvor ordet
"mobile" ikke nævnes. Men til den pris skal du i hvert fald tjekke om
det nu vitterlig også *er* en mobile processor (enten Pentium 4 M eller
endnu bedre Pentium M).

mvh
Peter