Skærm tænder ikke ved power on
Fra : Torben Pedersen

Dato : 12-05-03 09:16

Hej

Jeg har en lidt ældre skærm som ikke tænder ved power on, min pc består af
flg. hardware, Soltek DRV5, 256 performance, InnoVision G3 TI 200 samt et
billigt JNC kabbinet (sikkert med en sekunda strømforsyning)

Måden man får ild i den på er ved at slukke skærmen, ved power on af
computer tænder jeg skærmen lige efter, så starter den fint op, jeg har
desvære ikke sådan lige umiddelbart mulighed for at kaste en anden skærm på,
så mit spørgsmål er om hvad den største sansynlighed er problemet er, dårlig
strømforsynning, grafikkort eller skærmen??

Vh.
Torben

Fra : Leony

Dato : 12-05-03 12:44

"Torben Pedersen" <ace__v@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden skærm på, så mit spørgsmål er om hvad den største sansynlighed
> er problemet er, dårlig strømforsynning, grafikkort eller skærmen??

Synes dette problem har været oppe et par gange i den sidste tid.

Jeg går ud fra at du har sat skærmen i strømforsyningen i computeren,
således at skærmen tænder når du tændercomputeren.
Personligt hælder jeg mest til at det er strømforsyningen, som af en
eller anden grund, ikke har saft nok til at tænde skærmen - spørg mig
ikke hvorfor. Skærmen virker fint nok hvis den tændes manuelt.

Prøv at sætte skærmen i en stikkontakt og ikke i strømforsyningen.

Måske er det løsningen at tænde på den besværlige måde (både skærmen og
computeren). Sådan som jeg læser dit indlæg så virker det fint nok. Du
sparer også lidt strøm, da skærmen ikke står i standby når den ikke
bruges. Alternativt kan skærmen stå i standby og den tændes så når
computeren tændes.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben Pedersen

Dato : 12-05-03 14:02

Ok det vil jeg da i hvert fald lige teste, tak for hjælpen