Sp.: Netstøj og andre signaler
Fra : Kim Larsen

Dato : 11-05-03 20:11

Netstøj

Er der nogen på nyhedsgruppen som kender det nedenstående produkt, en
strømforsyning med tilhørende støjfilter? Det jeg ønsker at vide er hvor
effektivt dette strømfilter er til at filtrere signaler væk fra lysnettet
som måtte kunne forstyrre computeren.

Mvh.
Kim Larsen

Product Overview

Description APC Smart-UPS, 700VA/450W, Input 230V/ Output 230V,
Interface Port DB-9 RS-232, SmartSlot

Features Automatic Self Test, Automatic Voltage Regulation (AVR),
Built-in SmartSlot, Hot Swap Batteries, Intelligent Battery Management,
Load Meter, Network-grade line conditioning, Overload Indicator, Replace
Batt Indicator, Sine-wave output, Software, User Replaceable batteries

Includes User Manual, Smart UPS signalling RS-232 cable, CD with
software

Output
Output power capacity 700 VA

Output power capacity 450 Watts

Nominal output voltage 230 V

Output Voltage Note Configurable for 220 : 230 or 240 nominal output
voltage

Waveform type Sinewave

Output Connections (4)IEC 320 C13
(2)IEC Jumpers

Input

Nominal input voltage 230 V

Input frequency 50/60 Hz +/- 3 Hz (auto sensing)

Input Connection Type IEC-320-C14 inlet

Input voltage range for main operations 174 - 286 V

Input voltage adjustable range for main operations 168 - 302 V

Surge Protection and Filtering

Surge energy rating 320 joules

Filtering Full time multi-pole noise filtering : 0.3% IEEE surge
let-through : zero clamping response time : meets UL 1449

Runtime
Typical backup time
at half load 17.2 minutes (225 Watts)

Typical backup time
at full load 5.7 minutes (450 Watts)

Runtime Chart Smart-UPS

Batteries
Battery type Maintenance-free sealed Lead-Acid battery with suspended
electrolyte : leakproof

Typical recharge time ** 3 hour(s)

Replacement battery cartridge (1) RBC5

Color Beige

Units per Pallet 40.0

UPC Code 731304011385

Environmental
Operating Environment 0 - 40 °C (32 - 104°F)

Operating Relative Humidity 0 - 95%

Operating Elevation 0-10000 feet (0-3000 m)

Storage Temperature -15 - 45 °C (5 - 113°F)

Storage Relative Humidity 0 - 95% Non-condensing

Storage Elevation 0-50000 feet (0-15000 m)

Audible noise at 1 meter from surface of unit 41 dBA

Online thermal dissipation 85 BTU/hr

Conformance
Approvals C-tick, CE, EN50091-1, EN50091-2, GOST, PCBC, VDE

Standard warranty 2 years repair or replace , optional on-site
warranties available , optional extended warranties available

Fra : René Nielsen

Dato : 11-05-03 23:00

Hvad er prisen???
Hos Brinck elektronik i Kbh. kan du bygge dit eget filter (den "store"
udgave) for ca. 170,- alt inkl.
Tjek www.brinck.dk
Effektiviteten kan jeg kun fortælle om angående hi-fi app. Der er de MEGET
effektive = hørbar lyd forskel. Jeg har selv bygget 6 stk. af dem til mit
anlæg. Har dog ikke prøvet på min computer. Endnu.
Håber dette er en hjælp - good luck
MVH: René

Fra : Niels Weyhe.

Dato : 12-05-03 06:57

"René Nielsen" skrev

> Hvad er prisen???

Priser er ca. 2307,- kr., +porto. Det er så med batterier og seriel-kabel
til styring af nedlukning ved strømsvigt fra el-værket...

> Hos Brinck elektronik i Kbh. kan du bygge dit eget filter (den "store"
> udgave) for ca. 170,- alt inkl.

Min er nemlig en UPS

> [...]
> effektive = hørbar lyd forskel. Jeg har selv bygget 6 stk. af dem til mit
> anlæg. Har dog ikke prøvet på min computer. Endnu.

Hvad man kan hører er uden betyning i mit tilfælde, da det netkort, som er
tilsluttet CyberCity's router gå i baglås. Når det sker, så får jeg
meddelsen, at netkortet sender 500.000 bytes i sekundet.... Og ja, jeg har
forsøgt at skifte til andet netkort, endda af anden mærke/type

Og tak til Kim Larsen for at smide posten her

Niels