Køb af nyt system
Fra : TW

Dato : 11-05-03 18:13

Hej alle sammen.
Vi sidder og kigger på et nyt system der primært skal bruges til spil. Skærm
samt cd-brænder haves. Vi har kigget på forskellige ting på nettet, bl. a.
følgende
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4591&ID=4
Er det værd at købe med henblik på pris/ydelse?
Er der nogen der har gode forslag?

mange tak for svar,

Ole og Thomas

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 11-05-03 20:28

jeg kan se den computer du hen viser til er med ESC bundkort

det bundkort kan godt gi en del bøvl ( se i gruppen vedr. ESC)

hvis jeg var dig, Ville bygge en selv med et ASUS/soltek bundkort.

salle

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-05-03 20:50

Salle (8700) wrote:
> jeg kan se den computer du hen viser til er med ESC bundkort
> det bundkort kan godt gi en del bøvl ( se i gruppen vedr. ESC)

ECS.. (Elite Computer Systems, hvilket er noget af en selvmodsigelse)

Fra : Leony

Dato : 12-05-03 12:57

> [...]

> http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4591&ID=4
> Er det værd at købe med henblik på pris/ydelse?

Pris/ydelse virker den fornuftig.
Dog er der problemet med ECS bundkort, det er dog hovedsagligt K7S5A
modellen der har været problemer med.
Specifikationerne virker fornuftige til en spillecomputer (RAM,
grafikkort, processor og harddisk).

Jeg synes, at du skulle prøve at sætte noget sammen selv (eller nævne
max pris for systemet, så kan andre deltage med forslag - jeg skal gerne
give et bud). Det bliver nok lidt dyrere end 5400, men det bliver også
det mere værd i form af kvalitetskomponenter.

Codegen er absolut heller ikke det bedste kabinet/strømforsyning på
markedet. Ligeledes er mus, måske tastatur, penge ud af vinduet - hvis
der skal spilles på højt plan, så vil man nok ikke foretrække en mus til
29,95 (selvom der sikkert er nogle der gør det). CD-rom drevet kunne
også spares væk i den computer I samler, da brænderen nemt kan fungere
som cd-rom drev.

Hvis I ikke har mod på at samle en computer selv, så synes jeg det lyder
som et rimeligt tilbud.
Jeg tror ikke der bliver problemer med bundkortet, som sagt er det mest
K7S5A, der har været rigtig mange problemer med - dog er I advaret.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TW

Dato : 12-05-03 13:10

Tak for de gode råd. Da det ikke er akuelt med at samle selv denne gang
tager lillebror chancen og køber den. Vi krydser fingrene og glæder os...

Thomas