CD rom drev
Fra : FO

Dato : 10-05-03 23:31

Mit cd drev vil ikke starte op vha autorun fil - jeg har chekket i
enhedshåndtreringen hvor flue er sat ved besked når cd er isat i drevet.
Jeg kører me windows ME - Er der nogle der har en god ide til hvad der kan
være galt.
Frede

Fra : Madsen

Dato : 10-05-03 23:44

FO skrev:

> [...]
> enhedshåndtreringen hvor flue er sat ved besked når cd er isat i
> drevet. Jeg kører me windows ME - Er der nogle der har en god ide

Det er temmelig sikkert ikke et hardwareproblem. Mit gæt er at det
er et Windowsproblem.

Prøv Start > Kør: regedit
Find så følgende nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Services\Cdrom hvor der gerne skal være en værdi ved navn autorun.
Den skal stå til 1.

Hvis den gør det så tjek også: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer hvor der skal være en værdi
ved navn NoDriveTypeAutoRun. Den skal stå til 91 (hexadecimal) eller
145 (decimal).

Nu kender jeg ikke WinME. Det er muligt at NoDriveTypeAutoRun-nøglen
er en REG_BINARY-type i stedet for en REG_DWORD. Hvis det er tilfældet
så stil den sådan her: <http://home.worldonline.dk/hijklm/autorun.gif>

PS. Der findes en gruppe som omhandler Windows.
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.system.ms-windows>

Madsen.

Fra : FO

Dato : 11-05-03 10:03

Mange tak for hjælpen - nu virker det igen
FO