Vedr. Pontis SP600 MP3-afspiller
Fra : Kent

Dato : 09-05-03 23:07

Hej

Jeg har lige købt mig en Pontis SP600 Mp3-afspiller.
Det er en lækker lille sag, som bare spiller afsindig godt .
Med andre ord er jeg godt tilfreds!

Inde i menuen kan jeg finde et menupunkt, der hedder
"Programs". Hvad er det for nogle programmer, som
man kan køre på afspilleren? Har du en ide om det? Der
står ikke noget om det i manualen.

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 09-05-03 23:21

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Programs". Hvad er det for nogle programmer, som
> man kan køre på afspilleren? Har du en ide om det? Der

Lige et tillægsspørgsmål

Når jeg tjekker "File Info" på en mp3-fil i afspilleren,
viser den højst en bitrate på 128 Kbit/sekund. Også
selvom mp3-filen kører med 192. Hvordan kan det
være? For jeg så ikke noget ud af, at mp3-filen er
optaget med 192?

Vh
Kent

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-05-03 09:46

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> [...]
> selvom mp3-filen kører med 192. Hvordan kan det
> være? For jeg så ikke noget ud af, at mp3-filen er

Nej, du skal nok få det fulde ud af mp3'en. Andet ville ikke give mening.
Problemet med displayet er nok bare en bug i afspilleren. Tjek evt. at du
kører med nyeste firmware.

/Nikolaj

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-05-03 09:44

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt mig en Pontis SP600 Mp3-afspiller.
> Det er en lækker lille sag, som bare spiller afsindig godt .
> Med andre ord er jeg godt tilfreds!

Samme her. Lækker afspiller. Bare en skam, at ogg vorbis support lader vente
på sig.

> Inde i menuen kan jeg finde et menupunkt, der hedder
> "Programs". Hvad er det for nogle programmer, som
> man kan køre på afspilleren? Har du en ide om det? Der
> står ikke noget om det i manualen.

Jeg er ret sikker på, at det er playlists. Du kan ihvertfald lave "programs"
med Pontis' ripper. Den burde også understøtte winamp-playlists, men det har
jeg ikke fået til at virke endnu.

/Nikolaj

Fra : Kent

Dato : 10-05-03 10:42

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

UDDRAG:

> [...]
"programs"
> med Pontis' ripper. Den burde også understøtte winamp-playlists, men det

Det vil altså sige, at du har installeret softwaren fra cd'en.
Det mente jeg ikke selv kunne betale sig, da jeg har en
kortlæser til USB 2.0 og i øvrigt Windows XP.

Er der andre fordele ved softwaren, end at du kan lave
playlists?

Jeg har den nyeste firmware, dvs. 1.33.

Det ER en dejlig afspiller . Kunne dog godt ønske mig
en smule mere bas, men det hører til i småtingsafdelingen.

Vh
Kent

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 10-05-03 10:52

> [...]
> kortlæser til USB 2.0 og i øvrigt Windows XP.
>
> Er der andre fordele ved softwaren, end at du kan lave

Ved det ikke. Jeg har heller ikke installeret den. Desuden _bør_ den sluge
alm. playlists, så hvorfor bøvle med andet?

> Det ER en dejlig afspiller . Kunne dog godt ønske mig
> en smule mere bas, men det hører til i småtingsafdelingen.

Hvilke lytte-bøffer bruger du? De medfølgende ear-plugs? Jeg kører med et
sæt Koss Porta Pro Jr., og får alt den bas, jeg kunne ønske mig :). Ellers
er equalizeren jo opfundet :).

/Nikolaj

Fra : Kent

Dato : 10-05-03 11:03

> [...]
> sæt Koss Porta Pro Jr., og får alt den bas, jeg kunne ønske mig :). Ellers

Jeg har et sæt Sony MDR-EX70. Kender du dem?
Se dem her: http://www.toutsurlemd.com/materiel/details.php?id=66
Jeg købte dem for omkring 600 kr. for ca. 6-7 år siden. Den
gang var de noget af det bedste, man kunne få - men om
de er det i dag, ved jeg ikke . Dog synes jeg rent faktisk, at
de medfølgende chokoladehøreboller spiller lidt bedre, så
jeg ved ikke .

Vh
Kent

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 12-05-03 16:31

> Jeg har et sæt Sony MDR-EX70. Kender du dem?

Nej

Nå, men du vil vel gerne have et lidt mere uddybende svar. Jeg er generelt
ikke den store fan af ear-plugs, hverken mht. komfort eller lyd. Det er
selvfølgelig praktisk at de ikke fylder så meget, men det er også det eneste
plus. Du får klart mere bas med rigtige lyttebøffer end med earplugs. Prøv
at futte ned forbi en hi-fi forhandler og sæt et par hovedtelefoner til,
bare for at høre forskellen. Jeg mener, at HiFi klubben fører Koss for
tiden.

XFUT til dk.teknik.lyd, hvor de ved meget mere om den slags

Fra : betine5

Dato : 26-09-03 09:53

Hej hejsa...
Kom lige til at se at du også har en Pontis SP 600... Jeg har lige fået
min idag, men jeg kan ik finde ud af at downloade musik til
afspilleren.. kan du eller nogen anden, måske hjælpe mig.......??

http://www.kandu.dk/