Hjælp til brug af USB Pen/Harddisk
Fra : Karen & Jesper

Dato : 09-05-03 17:59

Hej NG

Som almindelig PC-bruger uden nævneværdige egenskaber på området, tænkte
jeg, at I kunne hjælpe mig med mit problem.

Min computer "opdager" USB Pennen, når jeg sætter den i, men har
tilsyneladende ikke den rigtige driver. Kan den findes på nettet eller er
der andet jeg kan gøre?

På forhånd tak.

Karen M.

Fra : Anders pedersen

Dato : 09-05-03 18:38

Hvilket styre system har du?
Hvilken mærke er det for en?

Anders

Fra : Karen & Jesper

Dato : 09-05-03 18:56

Jeg har desværre kun Windows 98 (som måske ikke understøtter pennen?), og
pennens mærke kender jeg ikke; den er lånt af en min uddannelsesinstitutions
edb-afdeling og der står intet på den.......
Jeg havde dog hørt, at der eventuelt fandtes en "universal"-driver til denne
type hardware.....

I kan nok forstå, at jeg ved meget lidt om computere.....

Måske bliver jeg bare vente til jeg kan spørge edb-afdelingen på mandag, når
jeg ikke kender mærket???

Men tak for hjælpen alligevel

newsrow1x8km28lkx8@news.stofanet.dk...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-05-03 19:13

"Karen & Jesper" <karenmunch@mail1.stofanet.dk> skrev

> Måske bliver jeg bare vente til jeg kan spørge edb-afdelingen på
mandag, når
> jeg ikke kender mærket???

Nej. Du skal bare have fat i en "USB Mass Storage Devive"-driver - en
universaldriver, som du selv er inde på.
Prøv denne her: http://support.codi-inc.net/support/UMSD.Driver.zip

eller kan du forsøge med denne:
http://www.tairom.com/exe/Win98Drv1130_8.2.exe

(Du skal bruge WinZip for at pakke den første fil ud - find evt.
programmet på http://www.winzip.com/)

mvh
Peter

Fra : Anders pedersen

Dato : 10-05-03 20:51

Fri, 9 May 2003 19:55:49 +0200, Karen & Jesper
> [...]

> edb-afdeling og der står intet på den.......
> Jeg havde dog hørt, at der eventuelt fandtes en "universal"-driver til

Jeg har da selv en en usbflash disk på min windows 98se.