Compact Flash Reader
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-05-03 13:51

Vil der være nogen fordel i at få fat i en USB 2 Compact Flash reader/writer
frem for USB 1.1? Jeg vil umiddelbart formode, at USB1.1 er en flaskehals,
men hvor meget betyder det i praksis?

/Nikolaj

Fra : Kim

Dato : 09-05-03 14:16

Det kommer sørme an på, hvor store filer du vil overføre
til CF.
Hvis det er en masse småfiler, tror jeg ikke der er den store
forskel, men hvis det er filer af en vis størrelse, er USB2
MEGET hurtigere.

Mvh, Kim

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-05-03 14:36

"Kim" <No@mail.dk> wrote in message news:b9g9mp$ls3$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hvis det er en masse småfiler, tror jeg ikke der er den store
> forskel, men hvis det er filer af en vis størrelse, er USB2

Ok. Har du nogle tal på max. transferrate for USB2-skrivere? Evt. tests?

Det er dels til CF-kortet i min MP3-afspiller, dels billeder fra et kamera.
Det er i mine øjne nogle halvstore filer, men alt er vel relativt :)

/Nikolaj

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-05-03 14:54

Nikolaj Borg wrote:
> Vil der være nogen fordel i at få fat i en USB 2 Compact Flash reader/writer
> frem for USB 1.1? Jeg vil umiddelbart formode, at USB1.1 er en flaskehals,
> men hvor meget betyder det i praksis?

Det spekulerede jeg også på.
Jeg læste nedenstående artikel;

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Sammenlign med USB-hastigheder:

USB 1.1: max. 1,2 MegaByte/s (i praksis ca. 1 MB/s)
USB 2.0: max. 48 MegaByte/s (i praksis kan CF-kortet ikke levere mere
end 4-5 MB/s)

En anden ting er, at jeg tit ser at folk brokker sig over at USB 2.0 får
deres pc til at lagge, når de bruger det.

Jeg gik derfor en lidt anden vej og bestilte sådan en her;

http://the-discount-shop.com/itm00103.htm

til 37$ inkl. porto eller ca. 240 kr.
(den gik åbenbart uden om told, ved ikke hvorfor)

Der skal ikke nogen driver til den, man slutter bare IDE-kablet til som
på ethvert andet IDE-drev.
Jeg har modtaget den med posten idag, og har ikke nået at teste
hastigheden ret meget endnu.
De 4 billeder jeg havde nået at tage på det 16 MB CF-kort (der fulgte
med mit Canon A70), fyldte ca. 3,5 MB og de blev overført på ca. 1 sekund.
Jeg har desuden købt et Transcend 256 MB kort hos 2it.dk;

http://2it.dk/shop/productinfo.asp?id=891

(tag jer ikke af at der står 512 eller andet på billedet på 2it.dk - de
er åbenbart for dovne til at smide det rigtige billede på)

og jeg skal da gerne teste hvor hurtigt der kan skrives til og læses fra
det med den IDE CF-reader/writer.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-05-03 16:04

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> Jeg gik derfor en lidt anden vej og bestilte sådan en her;
>
> http://the-discount-shop.com/itm00103.htm

Fedt. Jeg har ledt med lys og lygte efter en intern læser, men skægt nok er
alle de modeller, jeg har set, USB-baserede. Intern USB, yay. Sådan en vil
jeg da seriøst overveje.

/Nikolaj