No 3dmark testing
Fra : sharky

Dato : 08-05-03 21:43

Hej,

Min pc kan godt køre cpu tests, mem test og hd tests i Sisoft Sandra 2001,
men når jeg vil køre 3D Mark2001se hakker den helt vildt.

Jeg går så ud fra at det er mit grafikkort, som er i stykker ?

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 09-05-03 09:40

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min pc kan godt køre cpu tests, mem test og hd tests i Sisoft Sandra
> 2001, men når jeg vil køre 3D Mark2001se hakker den helt vildt.
> Jeg går så ud fra at det er mit grafikkort, som er i stykker ?

Ikke nødvendigvis.
Hvilket grafikkort har du?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : sharky

Dato : 09-05-03 16:48

> Ikke nødvendigvis.
> Hvilket grafikkort har du?

Geforce 4 ti4200 128 mb ddr

tjek evt. også min tidl. tråd "3dspil og menuer hakker"

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 10-05-03 10:38

> Geforce 4 ti4200 128 mb ddr

Har du prøvet med en anden driver. Ofte er det ikke alle versioner af
Detonator, der virker lige godt på alle konfigurationer.
Hvis du kan finde en nyere, så prøv den ellers så vælg en ældre version
end den du har.

Fra : Das Devil :\)

Dato : 10-05-03 14:17

Hvis dit grafikkkort var i stykker kunne det ikke vise noget på skærmen - så
det er temmelig sikkert en anden driver du skal ha' fat i.

Fra : sharky

Dato : 11-05-03 09:55

> Hvis dit grafikkkort var i stykker kunne det ikke vise noget på skærmen -

> det er temmelig sikkert en anden driver du skal ha' fat i.

Ja, jeg er klar over at grafikkortet ikke skulle kune vise noget, men det
kan jo ske at det bare ikke vil i hårdt krævende 3d ? at vise normal windows
kræver jo ikke det vilde. det kan et gammelt kort jo gøre. Jeg har kørt med
41.09 driveren i lang tid, men pludselig vil den altså ikke, så er det vel
ikke et driver problem ?

Kan det være bundkortet , når alt andet virker, såsom cpu, ram og hdd ?

På forhånd tak.

Fra : Leony

Dato : 11-05-03 11:45

> [...]
> det kan jo ske at det bare ikke vil i hårdt krævende 3d ? at vise
> normal windows kræver jo ikke det vilde. det kan et gammelt kort jo

3D mark 2001 SE er ikke den nyeste 3D tester fra Madonion, der er kommet
en 2003.

> Jeg har kørt med
> 41.09 driveren i lang tid, men pludselig vil den altså ikke, så er
> det vel ikke et driver problem ?

Har du opdateret Windows, installeret spil/programmer, haft virus eller
noget andet, så kan det jo resultere i en ændret konfiguration.

> Kan det være bundkortet , når alt andet virker, såsom cpu, ram og hdd

Det tror jeg ikke.

Jeg tror at en geninstallation af Windows ville være værd at forsøge -
om ikke andet så udelukker du softwarefejl.

Fra : sharky

Dato : 11-05-03 19:35

> 3D mark 2001 SE er ikke den nyeste 3D tester fra Madonion, der er kommet
> en 2003.

Det ved jeg godt, men det ændrer jo ikke ved sagen. Den skal da virke i det
test værktøj, når det har kørt før.

> Jeg tror at en geninstallation af Windows ville være værd at forsøge -
> om ikke andet så udelukker du softwarefejl.

Jeg har geninstalleret Windows og problemet er der stadig.

Fra : Leony

Dato : 12-05-03 12:35

> Jeg har geninstalleret Windows og problemet er der stadig.

Hvis du har mulighed for at teste med et andet grafikkort, så prøv det.
Gerne et grafikkort tilsvarende det du har.

Har du prøvet med en anden strømforsyning?

Jeg er så småt ved at løbe tør for ideer.

Fra : N/A

Dato : 23-05-03 07:45

Fra : Leony

Dato : 23-05-03 07:45

> Det virker fint med et andet grafikkort, så mit er sendt til rep, da
> der stadig er garanti.

Så må vi håbe at kommer retur i funktionel tilstand.
Vi krydser fingrene og håber at det var fejlen.