kan ikke starte op med ny HD
Fra : KO

Dato : 08-05-03 07:20

Har fået ny HD. WD800JD på 80 GB. Min gamle er en IBM 75 GB GPX.

Problemet er, at jeg kan ikke boote fra den nye HD. Har lagt Windows XP ind
på denne, og formateret den gamle. WD er inddelt i 2 partitioner, og den
gamle i 3. Desuden er den gamle HD blevet formateret.

Når jeg booter PC'en op, kommer denne fejlmeddelse:
Ugyldig systemdisk
Disk I/O-fejl
Skift disk, og tryk på en tast
-
Og nej, der er ikke en diskkette i maskinen. Har prøvet at flytte rundt på
jumperne på begge HD. Flyttet på kablet. WD står fint som første HD i bios.

Hvad kan der være galt?

Fra : KO

Dato : 08-05-03 07:25

Det skal forresten lige nævnes, at når jeg så trykker på en tast, søger den
på CD-drevene, for derefter at boote på WD HD!!! Herefter virker alt fint,
indtil næste gang jeg starter/resetter maskinen....

Fra : Johnny

Dato : 08-05-03 07:40

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på CD-drevene, for derefter at boote på WD HD!!! Herefter virker alt fint,
> indtil næste gang jeg starter/resetter maskinen....
Prøv at starte i reperationskonsollen og lav en kommando der hedder

fix mbr eller fixmbr kan ikke huske om der er mellemrum

Hilsen

Johnny

Fra : KO

Dato : 08-05-03 09:13

Hej Johnny

Hvad mener du med reperationskonsollen??
Hvad gør den sætning du har skrevet?

---

Fra : Martin K

Dato : 08-05-03 09:59

KO wrote:
> Hvad mener du med reperationskonsollen??

Hvis du booter på din windows CD - har du mulighed for at få en consol frem
(noget DOS-lignende noget)...

> Hvad gør den sætning du har skrevet?

Fix Master Boot Record...

--
Martin K

Fra : CS

Dato : 08-05-03 11:10

> [...]
> på CD-drevene, for derefter at boote på WD HD!!! Herefter virker alt fint,
> indtil næste gang jeg starter/resetter maskinen....

Er det ikke bare boot rækkefølgen, som skal ændres i biosen?

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Sander

Dato : 09-05-03 21:50

Eller skal den primære partition aktiveres.

Fra : CS

Dato : 08-05-03 11:10