3dspil og menuer hakker
Fra : sharky

Dato : 07-05-03 23:43

Hej,

Mine spil hakker i 3d, dvs. der går lidt tid, så forsvinder lyden og den
fryser.

I Battlefield 1942 fryser den desuden i menuerne, og kommer med underlig
grafik.

Jeg har testet mine ram med memtest. Den fandt ingen fejl. Jeg har herefter
flyttet mine diske, og givet dem lidt køling. Det hjælper heller ikke. Jeg
har her til sidst skiftet min IBM 60 GB master om til slave og sat min 80 GB
Seagate til master, men det hjælper heller ikke. Troede måske det var den
IBM disk, da jeg før har haft problemer med en lign. disk.

Nu tror jeg måske det er grafikkort ? eller endnu værre bundkort ?

Jeg kører med åbent kabinet nu pga. varme, men det har ikke været noget
problem tidligere.

Er det mit grafikkort der er stået af og måske skal køles bedre eller bare
sendes til rep. ? Der er vidst stadig garanti.

Jeg vil prøve at låne et tilsvarende grafikkort så snart det er muligt.

På forhånd tak.

Fra : danni plougmann

Dato : 08-05-03 22:41

hvis det er et nvidia grafikkort du har så prøv med nogle nyere eller lidt
ældree version af detonator driverne.
nye detonator drivere kan godt give problemmer på ældere nvdua kort geforce
1 og 2 og lign.

Fra : sharky

Dato : 08-05-03 23:02

> [...]
> ældree version af detonator driverne.
> nye detonator drivere kan godt give problemmer på ældere nvdua kort

Ja, jeg har glemt at skrive at det er et geforce 4 ti4200 128 mb ddr.

Jeg har tidligere kørt med nvidia 41.09 driveren uden problemer.

Se evt. mit nye indlæg "No 3Dmark testing". Jeg har lige prøvet at køle mit
grafikkort ekstra med en 80 mm, som puster luft ind på bagsiden af
grafikkortet. det hjælper heller ikke. den går ned i 3d mark og booter efter
et stykke tid.

Mit øvrige system:

Asus A7V333
Athlon XP 1600+
2 x 256 MB DDR333 ram
60 gb ibm
80 gb seagate

Det virkede som sagt indtil for en uge siden, hvor jeg testede ram for en
jeg kender. Derefter virkede det også nogle dage. Kan mine 2 ramstænger
sidde forkert ? Kan det ske at de skal byttes rundt ? Men det har jo virket
et par dage.

Jeg låner et grafikkort i weekenden, så finder jeg ud af om det er det. Det
håber jeg næsten, da det er lettere at skifte end f.eks. bundkort.

På forhånd tak.