Seagate vs. Maxtor
Fra : Peter

Dato : 06-05-03 22:28

Er seagate bedre end maxtor?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-05-03 22:31

> Er seagate bedre end maxtor?

ja

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-05-03 23:51

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev:

>> Er seagate bedre end maxtor?
>
> ja

Og hvorfor så det?

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Stoffer

Dato : 06-05-03 22:35

"Peter" <p@p.pp> wrote in message
news:3eb828df$0$7615$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er seagate bedre end maxtor?

Nej (ud fra mit synspunkt, da jeg foretrækker hastighed)

Den nyeste serie maxtor er hurtigst
Seagate er mere støjsvag. (Maxtor siger iøvrigt heller ikke meget)

Læs iøvrigt mere på http://www.storagereview.com

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 07-05-03 14:01

Peter wrote:
> Er seagate bedre end maxtor?

Mine erfaringer med disse 2 fabrikanter er:
3 ud af 4 Seagate Cuda IV døde inden for det første år

1 ud af 1 Maxtor kører endnu.

Desværre har alle harddiskproducenter valgt at satse på billige
diske frem for stabilitet og holdbarhed, så lige meget hvad du
køber, så er der en alt for stor chance for crasch.

Min første Seagate 6,4GB harddisk kostede 2800,-.
Nu koster en Seagate på 80GB under 1000,-.
Ærgeligt at det er gået den vej, så RAID 1 er en nødvendighed.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©
Hushjælp søges snarest muligt:

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 07-05-03 17:46

On Wed, 7 May 2003 15:00:52 +0200, "©® Spectrus ®©"
<rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> wrote:

>Mine erfaringer med disse 2 fabrikanter er:
>3 ud af 4 Seagate Cuda IV døde inden for det første år
>
>1 ud af 1 Maxtor kører endnu.

Er du sikker på at du istedet for Seagate ikke skulle have skrevet IBM
?. Jeg har endnu ikke hørt om nogle med problemer med en Seagate disk.
Flemming Jacobsen

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 07-05-03 19:33

Thunderbird[7100] wrote:

> Er du sikker på at du istedet for Seagate ikke skulle have skrevet IBM
> ?. Jeg har endnu ikke hørt om nogle med problemer med en Seagate disk.

Nope, 3 stk 60GB Cuda IV.
Men samme problematik har jeg haft med IBM.
Jeg har aldrig haft bøvl med Maxtor diske, men jeg har jo heller ikke
haft nogle nye Maxtor diske.

Fra : Martin K

Dato : 07-05-03 19:39

©® Spectrus ®© wrote:
> Men samme problematik har jeg haft med IBM.

Heh... hvad gør du ved dine diske?

--
Martin K

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 07-05-03 20:11

Martin K wrote:
> Heh... hvad gør du ved dine diske?

Jeg bruger dem, jeg tror det er dér fejlen ligger. :)

Fra : Martin K

Dato : 07-05-03 20:33

©® Spectrus ®© wrote:
> Jeg bruger dem, jeg tror det er dér fejlen ligger. :)

Hmmm... jeg 'bruger' da også mine - kører du dem hårdt?

--
Martin K

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 07-05-03 21:04

Martin K wrote:

> Hmmm... jeg 'bruger' da også mine - kører du dem hårdt?

Det syntes jeg egentligt ikke jeg gør. Man må vel bruge dem.
Det er især dem der kører med OS'et der står af pga.
bad sectors og >slitage<.

Fra : Martin K

Dato : 08-05-03 09:03

©® Spectrus ®© wrote:
> Det er især dem der kører med OS'et der står af pga.
> bad sectors og >slitage<.

Hmm... jeg har aldrig været ude for at mine OS diske er stået af (måske
fordi jeg aldrig har oplevet en disk er stået af), selv min IBM på 10,1 GB
fra 1999 kører endnu i en anden maskine (måske var det før de blev
dårlige)...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 07-05-03 16:09

Peter wrote:
> Er seagate bedre end maxtor?

IMO ja! Jeg skulle have noget mere plads og købte som erstatning for min
primære disk (Seagate Barracuda IV 60 GB) en Maxtor DiamondMax Plus9 m. 8 MB
cache og ATA133 support. Da sidsnævnte er hurtigst skulle denne selvfølgelig
være primær systemdisk. Det hele gik fint med at få flyttet alle data osv.
Men nu er sagen den at jeg lod mig forblænde af specifikationer. Jeg var
meget i tvivl om jeg skulle købe en Seagate (WD udelukkede jeg pga. prisen),
men de havde ikke nogle diske i et fornuftigt prisleje med ATA133 og 8 Mb
cache. Dette køb har jeg så indeligt fortrut! Bevares i testprogrammer
bliver den målt til at være 38% hurtigere end den gamle, men hvad nytter det
når den lyder som en tærskeværk...? Idag ville jeg klart have valgt
Seagaten, men det er jo som bekendt let at være bagklog...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-05-03 16:46

In dk.edb.hardware, Peter <p@p.pp> says...
> Er seagate bedre end maxtor?

Eksperterne sidder i dk.edb.hardware.drev

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-05-03 07:15

> Er seagate bedre end maxtor?

Er carlsberg bedre end tuborg ?

Det afhænger i høj grad af hvilke features du ligger vægt på - og det
giver kun mening at sammenligne 2 modeller og ikke 2 selskaber.

/A