Ide controller? hvilken? hjælp!
Fra : Aksel Spandet

Dato : 06-05-03 22:09

Hey!
(Spørgsmål stillet for en ven)

Jeg har nu udfyldt begge min ide kanaler, og vil gerne have en hd til i. Det
kræver jo så at jeg køber en controller til det. Men hvilken skal jeg købe?
Jeg kender ikke så meget til controller, og ved derfor ikke hvad der er godt
eller skidt.

Der behøver ikke være raid på.... den skal bare bruges som extra ide
kanaler!
Så helst heller ik for dyr!

Jeg kigget på sådan en her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314587904
Promise skulle da være ok eller hva?

System:
MB: Asus P4S8X ATX LAN
Processorer: P4 2,4 Ghz 533FSB

Så lige en par spørgsmål om controlere generalt....
Hvilke kabler skal der bruges? Almindelige ide133 kabler med 2 porte på
eller hvordan?
Går det hurdigere hvis der kun er en pr kanal?

Mvh
Aksel

Fra : Leony

Dato : 07-05-03 15:36

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kigget på sådan en her:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314587904
> Promise skulle da være ok eller hva?

Promise er forrest i feltet når det gælder separate controllere.
Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at købe den.

P4S8X har en SATA controller. Den kan styre en harddisk, så hvis det kun
er 1 disk der er brug for kunne det måske være en mulighed.
Ved dog ikke om man kan køre 4 IDE enheder og 1 SATA enhed, eller om
brugen af SATA halverer antallet af IDE enheder. Der må stå noget i
manualen om dette.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Aksel Spandet

Dato : 07-05-03 17:18

> Promise er forrest i feltet når det gælder separate controllere.
> Jeg ville ikke have betænkeligheder ved at købe den.
Okay... tak for hjælpen... bedømmelsen på edbpriser er også ret go..

> [...]
> Ved dog ikke om man kan køre 4 IDE enheder og 1 SATA enhed, eller om
> brugen af SATA halverer antallet af IDE enheder. Der må stå noget i
Ja, men jeg har desværre et uden sata på....

Men tak for hjælpe ihvertfald!

Mvh
Aksel

Fra : Leony

Dato : 08-05-03 17:07

> Ja, men jeg har desværre et uden sata på....

Ok, jeg kunne ikke lige se at der var udgaver med og uden (eller også
kiggede jeg ikke grundigt nok).

> Men tak for hjælpe ihvertfald!

Velbekomme.