HP 970 VIL være std. printer
Fra : GiWeo

Dato : 06-05-03 15:50

Hejsa

Har en Oki laserprinter og en HP 970 blæk printer, begge på
parallelporten med en omskifterboks.

Min std. printer skal være Oki printeren - men hvier gang jeg har
printet en side ud på HPeren, har den overtaget som standart printet
igen.

Hvordan får jeg den til at lade være med det ???

Lars Engelhardt - Hillerød - Danmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-05-03 16:52

GiWeo wrote:

> [...]
>
> Min std. printer skal være Oki printeren - men hvier gang jeg har
> printet en side ud på HPeren, har den overtaget som standart printet

Det er en bug/feature i driveren.
Programmøren har ikke lige forestillet sig at nogen ville bruge en
omskifterboks, og så er det ret naturligt at lade seneste brugte printer
blive standardprinter.

> Hvordan får jeg den til at lade være med det ???

Køber et PCI-kort m. parallelport på og slutter den ene printer til den.

- eller kontakter HP ang. problemet og venter på at de får lavet en
driver som ikke har den bug/feature.

- eller bruger Linux til at printe ud med, for der kan man indstille
tingene som man vil.

Det ser ud til at HP 970 virker under Linux.

http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_970C