Ram forskeld
Fra : Carsten

Dato : 06-05-03 14:13

Hvilken forskel gør det at at sdram er på 32x64 bit eller 32 x72 bit
eks 256MB 32M x 64Bit , 256MB 32M x72Bit

/CarstenF

Fra : Leony

Dato : 06-05-03 13:25

"Carsten" <c.friedrichsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken forskel gør det at at sdram er på 32x64 bit eller 32 x72 bit
> eks 256MB 32M x 64Bit , 256MB 32M x72Bit

72 bit RAM er ECC. Det er for dem der vægter stabilitet højt.
Du kan læse mere om emnet her:
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1016
HVor det er forklaret rimelig godt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-05-03 13:29

Carsten wrote:
> Hvilken forskel gør det at at sdram er på 32x64 bit eller 32 x72 bit
> eks 256MB 32M x 64Bit , 256MB 32M x72Bit

72 bit er ECC(Error Correction Code) RAM, som er sædvanligvis er dyrere
og stort set kun bruges i servere pga. at enkelte bit-fejl i RAM'en
automatisk rettes. De er også en anelse langsommere end alm. RAM.

Fra : Carsten

Dato : 06-05-03 21:12

> eks 256MB 32M x 64Bit , 256MB 32M x72Bit

kan en PC køre med begge typer RAM monteret samtidig ?
og har enkelt/dobbelt sider ram moduler noget 64 / 72 bit at gøre ?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 06-05-03 21:58

Carsten wrote:

> kan en PC køre med begge typer RAM monteret samtidig ?

Hm, måske - men i fald vil ECC-stangen køre som ikke-ECC RAM.

> og har enkelt/dobbelt sider ram moduler noget 64 / 72 bit at gøre ?

Nej, enkelt/dobbeltsidet angiver om modulet optager 1 eller 2 ram-banks.