Trådløs mus rækkevidde
Fra : Flemming Eriksen

Dato : 06-05-03 10:50

Jeg skal bruge en trådløsmus som kan række 3-4 meter.
Er der nogen der ved om der er nogen som har denne rækkevidde.
Hilsen Flemming

Fra : Søren Blom

Dato : 06-05-03 10:54

"Flemming Eriksen" <yun@mail.tele.dk> skrev
> Jeg skal bruge en trådløsmus som kan række 3-4 meter.
> Er der nogen der ved om der er nogen som har denne rækkevidde.

Logitech´s mus har ikke problemer på den afstand, hvis de vel og mærke kan
se basestastionen. Dog skal du huske på, at jo større afstand der er imellem
mus og base, jo større bliver batteri forbruget.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : SlowHand

Dato : 06-05-03 15:08

Dog skal du huske på, at jo større afstand der er imellem
> mus og base, jo større bliver batteri forbruget.

Ehh... Hvis du mener at man skal skifte batterierne oftere,
har du ret. Det er dog kun fordi at rækkevidden begrænses
kraftigt i takt med at betterierne løber tøre.

Hvis du mener at musen sluger mere strøm fordi den er længere
væk fra recieveren, tager du dog fejl.

/SlowHand

Fra : Søren Blom

Dato : 06-05-03 22:37

"SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev

> Hvis du mener at musen sluger mere strøm fordi den er længere
> væk fra recieveren, tager du dog fejl.

Ok, det er nok bare mig, syndes bare at jo længere jeg har imellem mus og
base, jo mere strøm bruger musen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-05-03 23:50

"SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev:

> Hvis du mener at musen sluger mere strøm fordi den er længere
> væk fra recieveren, tager du dog fejl.

Er du helt sikker på, at sendestyrken ikke reguleres i forhold til
afstanden til receiveren?

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : SlowHand

Dato : 07-05-03 00:25

> Er du helt sikker på, at sendestyrken ikke reguleres i forhold til
> afstanden til receiveren?

Nej, men noget det ligner 99.9%
- For hvordan skulle den kunne gøre det?
noget indbygget "ekkolod" af en slags?
Så ville den funktion jo bare sidde og sluge strøm
hele tiden.

Desuden har jeg oplevet mange gange til LAN-parties,
at forskellige mus af samme mærke har intefereret med
hinanden. Dette på trods af at der har været flere meter
mellem dem. Det er jo nok også derfor man kan skifte
kanal med knappen under musen?

/SlowHand

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-05-03 00:30

> Nej, men noget det ligner 99.9%
> - For hvordan skulle den kunne gøre det?
> noget indbygget "ekkolod" af en slags?

Ved at der udveksles signales og måles på styrken af disse og så sætte
signalstyrken derefter.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 07-05-03 07:55

On 6 May 2003 23:30:01 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Ved at der udveksles signales og måles på styrken af disse og så sætte
>signalstyrken derefter.

Kommunikationen er kun envejs. Der er ikke nogen sender i modtageren,
og ingen modtager i musen. Idéen er ellers god nok.

Mikael

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-05-03 08:47

Mikael Ejberg Pedersen <mikael@ejberg.dk> skrev:

> Kommunikationen er kun envejs. Der er ikke nogen sender i
> modtageren, og ingen modtager i musen. Idéen er ellers god nok.

Ok, så er det et helt enkelt system.