Hakker i 3dspil
Fra : sharky

Dato : 05-05-03 21:56

Hej,

Min pc er pludselig begyndt at komme med små afbrydelser i spil. Jeg kan
spille i 30 sek. så stopper lyden og den fryser 5 sek. Dette bliver den ved
med. Hvad kan der være galt ?

Jeg har lige kørt en ghost så jeg har en clean inst, hvor det har virket
fint før, men her virker det heller ikke. Er det RAM, der ikke duer ?

På forhånd tak.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-03 22:54

sharky (x_sharky@hotmail.com) skrev følgende:
> [...]
>
> Jeg har lige kørt en ghost så jeg har en clean inst, hvor det har
> virket fint før, men her virker det heller ikke. Er det RAM, der ikke

Et skud i tågen..... Det kunne være varme. Er det længe siden du har
støvet dine blæsere/køleprofiler af?

--
Martin Petersen

Hvis jeg har noget til salg, ses det måske her:
http://petersens.homepage.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-05-03 17:03

Hej
Det kunne godt være en ramblok som er stået af.
her er et lille program som du kan teste dine ram med:
http://www.memtest86.com/

Kim

Fra : sharky

Dato : 06-05-03 20:59

> Det kunne godt være en ramblok som er stået af.
> her er et lille program som du kan teste dine ram med:

Det er ikke RAM. De melder ikke fejl.

Men kan det være harddisken ? jeg har to så jeg kan evt. prøve at sætte den
anden til master.

Ellers, kan det være grafikkortet ?

Hvilke programmer kan jeg teste de 2 ting med for at se om der er noget i
vejen ?

På forhånd tak.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-05-03 13:23

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Ellers, kan det være grafikkortet ?
>
> Hvilke programmer kan jeg teste de 2 ting med for at se om der er
> noget i vejen ?

Du kan evt. teste med andre spil og evt. 3dMark2001 eller 2003 (alt efter
str. af gfx kort)

En anden boldgade, har du installeret evt. chipset drivere til dit system?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 13:31

On Mon, 5 May 2003 22:56:06 +0200, "sharky" <x_sharky@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har lige kørt en ghost så jeg har en clean inst, hvor det har virket
>fint før, men her virker det heller ikke. Er det RAM, der ikke duer ?

Sker det i alle 3D spil eller kun i nogen ?

Symptomerne kunne minde om et problem jeg havde med
lyd codecs i spillet Freelancer. Jeg havde fået overskrevet
spillets mp3 codec med en anden og det gav ca samme problem,
dog med den forskel at det gav et ryk hvert tredie sekund og
ikke hvert halve minut.

Har du forresten tjekket om der skulle være nogen IRQ konflikter
imellem noget af dit hardware, f.eks. imellem lydkort og grafikkort ?

mvh Madsen