genstart ved opstart ??
Fra : pb

Dato : 05-05-03 09:04

Min XP maskine er begyndt at ville genstarte sig selv 2-3 gange, før det
endelig lykkes at få den igang.
Det sker altid ved "indlæser personlige indstillinger" - vupti, så starter
den helt forfra. Men kommer så hele vejen igennem i 2. eller 3. forsøg.
Nogle "generelle" typiske forklaringer på dette? Der er ikke installeret nyt
hardware eller software for nylig.
Maskinen er 1400 mhz duron pent., med 512 mb. ram, og 2 harddiske på ialt
130 gb.
WIndows XP home dansk.
Er usikker på, om det er et hardware prblem eller windows problem. Derfor
indlæg i begge grupper.

m.v.h.
P.Sørensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-03 10:18

pb wrote:
> Det sker altid ved "indlæser personlige indstillinger"
> - vupti, så starter den helt forfra. Men kommer så hele
> vejen igennem i 2. eller 3. forsøg.
> Nogle "generelle" typiske forklaringer på dette?

Ja, automatisk genstart ved fejl er slået til.
Fjern det således:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger
for Start og Genoprettelse -> Genstart automatisk,
fjern fluebenet i denne.

Det kan så være vi er så heldige, at der kommer
en blå skærm istedet og på denne kan vi læse
fejlmeddelelsen og komme frem til problemet.
Du kan også prøve at se i logbogen:
Kontrolpanel -> Administration -> Logbog, se
under program eller system.

> Er usikker på, om det er et hardware prblem eller
> windows problem.

Genstart problemet er Wndows, men selve fejlkilden
kan vi ikke sige ret meget om på nuværende tidspunkt.
Jeg er dog sikker på det er et Windows problem af
en art, derfor sender jeg ikke beskeden til hardware
gruppen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : pb

Dato : 06-05-03 09:00

Okay, jeg slår genstart fra og vender tilbage næste gang det sker, med en
forklaring/kode el.lign. fr den blå skærm.
P.sørensen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-03 10:27

pb wrote:
> Okay, jeg slår genstart fra og vender tilbage næste
> gang det sker, med en forklaring/kode el.lign. fra
> den blå skærm.

Det er som sagt ikke sikkert der fremkommer en blå
skærm, hvis det er tilfældet skal du se i logbogen som
forklaret.