Samsung PC3200 ram?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-05-03 20:28

Jeg har altid været glad for Samsung ram, og overvejer derfor ligeledes at
anvende Samsung, når jeg senere på sommeren opgraderer til i875p bundkort
(med dual DDR).

Men så læser jeg dette:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1691

Kan det passe? Er det virkeligt Samsung, der har leveret et dårligt
produkt, eller er det Hardware-Test der klokker i testen?

Erfaringer med Samsung PC3200 ram søges - gerne hvis der er nogen der har
prøvet dem i dual DDR setup.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-03 20:42

> [...]
> produkt, eller er det Hardware-Test der klokker i testen?
>
> Erfaringer med Samsung PC3200 ram søges - gerne hvis der er nogen der har

Deres nye chips på ddr333/pc2700 sucks også helt vildt, så jeg vil ikke have
samsung igen. (Deres gamle pc2700 var jo gode) Jeg tror i hvert fald på
hardware-test når de siger, de ikke er bedre end hvad testen virker (også
selvom alle danske sider er en flok ... )

Jacob

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-05-03 21:34

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote in

> Deres nye chips på ddr333/pc2700 sucks også helt vildt, så jeg vil
> ikke have samsung igen. (Deres gamle pc2700 var jo gode)

Ja, det er netop deres PC2700 jeg har nu - og tilsyneladende de gamle,
fra før verden gik af lave :)

> Jeg tror i hvert fald på hardware-test når de siger, de ikke er bedre
> end hvad testen virker (også selvom alle danske sider er en flok ... )

Ja, normalt er min tiltro til specielt Hardware-Test også _meget_
begrænset, men det kan jo være de har ret (for en gangs skyld).

Hvad skal man vælge istedet? Jeg synes diverse "twin" koncepter er noget
pebrede i pris (f.eks. Corsair TwinX, 2x512 PC3200 til 2.749,- (SHG)).

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : JK

Dato : 04-05-03 21:49

On 04 May 2003 19:27:31 GMT, "Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>produkt, eller er det Hardware-Test der klokker i testen?
>
>Erfaringer med Samsung PC3200 ram søges - gerne hvis der er nogen der har

Jeg synes, at den test er lidt unfair. Han kører med 6-2-2-2 settings,
ved 183 MHz. Det er rigtigt krævende settings, som når man har noget
pc3500, man kører ved 200 MHz.

Desuden sætter han ikke mere end 2.7 volt på dem.

Jeg kører 200 MHz med noget twinmos pc2700 cl2.5 ram med settings
7-3-3-3 og 2.7 volt.

Måske skulle du købe sådan noget. Det er meget billigt hos
www.databutikken.com

Så kan du tage noget pc3200. Det skulle klare 230 MHz.

Du kan søge efter tests på google: twinmos pc3200 review overclocking
og også med samsung

mvh

John

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-03 23:00

> Jeg synes, at den test er lidt unfair. Han kører med 6-2-2-2 settings,
> ved 183 MHz. Det er rigtigt krævende settings, som når man har noget
> pc3500, man kører ved 200 MHz.

Han skriver også de ikke kan køre stabilt ved normal hastighed :(
Hvilket mine samsung pc2700 lige præcis kan... igen et

Fra : JK

Dato : 05-05-03 08:18

On Mon, 5 May 2003 00:00:09 +0200, "Jacob Larsen"

>Han skriver også de ikke kan køre stabilt ved normal hastighed :(
>Hvilket mine samsung pc2700 lige præcis kan... igen et

Ok, det skal man nok notere sig så. Undgå at anbefale samsung.