Hvilket chipsæt til AMD XP processor?
Fra : Kristian

Dato : 03-05-03 13:37

Hvilket chipsæt er det hurtigste for tiden til en AMD XP processor?

Hvad med stabilitet?

Fra : Martin K

Dato : 03-05-03 13:57

Kristian wrote:
> Hvilket chipsæt er det hurtigste for tiden til en AMD XP processor?

Folk siger jo nForce 2...

> Hvad med stabilitet?

Det burde nVidia godt kunne klare..

--
Martin K

Fra : Kristian

Dato : 03-05-03 15:48

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Folk siger jo nForce 2...

Hvad med VIA KT400, er det langsommere/dårligere end nForce 2?

> Det burde nVidia godt kunne klare..

Er nForce 2 mere stabilt end VIA KT400?

Er der andre chipsæt som er "oppe" for tiden?

Fra : Jens Petersen

Dato : 03-05-03 16:04

On Sat, 3 May 2003 16:47:41 +0200, "Kristian" <kristianhansen@ofir.dk>
wrote:

>Hvad med VIA KT400, er det langsommere/dårligere end nForce 2?

KT400 er udemærket, KT400A er sikkert bedre.

--
Jens

Busier than a one legged man in an arse kicking contest

Fra : Kristian

Dato : 03-05-03 16:25

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> KT400 er udemærket, KT400A er sikkert bedre.

Men hvordan så med KT400A vs. nForce 2?

Er der ikke andre konkurrenter?

Fra : KAREN

Dato : 03-05-03 20:09

> Men hvordan så med KT400A vs. nForce 2?

nForce2 boards har været på markedet et stykke tid, KT400A boards er nyere
og nærmest ikke på markedet endnu. Efter de første tests at dømme er
chipset'ene dog meget ligeværdige.

Personligt ville jeg nok ikke fokusere så meget på chipset'et, men mere på
bundkortets samlede funktioner.

> Er der ikke andre konkurrenter?

Nnææhhh, ikke lige for tiden.

<Den Dovne>

Fra : Kristian

Dato : 03-05-03 22:16

"KAREN" <khoej36@yahoo.dk.> skrev i en meddelelse

> [...]
> chipset'ene dog meget ligeværdige.
>
> Personligt ville jeg nok ikke fokusere så meget på chipset'et, men mere på

Men når jeg hverken skal bruge RAID, indbygget lyd, skærmkort og netkort,
hvad skal jeg så kigge efter?

Fra : Jakob M

Dato : 04-05-03 08:31

> Men når jeg hverken skal bruge RAID, indbygget lyd, skærmkort og
> netkort, hvad skal jeg så kigge efter?

Et billigt nForce2 bundkort . De fåes i mange afskygninger og priser
http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.asp

Mvh
Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-05-03 16:27

On Sat, 3 May 2003 16:47:41 +0200, Kristian wrote:

> Hvad med VIA KT400, er det langsommere/dårligere end nForce 2?

Jeg tror ikke det er dårligere. nForce2 er bare hurtigst.

> Er nForce 2 mere stabilt end VIA KT400?

Jeg mener ikke at der er udbredte problemer med nogen af dem. Begge
firmaer sender selvfølgelig afprøvede produkter på gaden, så på det
punkt er de nok lige gode.

> Er der andre chipsæt som er "oppe" for tiden?

Mjae... VIA er kommet med KT400a der skulle indhente nForce2. Læs den
her http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1796 Nvidia er i
mellemtiden også kommet med nyere versioner at nForce2 der yder bedre
end de første.

Jeg har selv et board med nForce2 chipset og da sige at det _ikke_ er et
dårligt valg.

--
Lars