Audigy 2 forsvinder
Fra : BorreBoy

Dato : 03-05-03 06:14

Hejsa.

Jeg har store problemer med mit Audigy 2 kort.
Hver gang jeg slukker computeren, duer kortet ikke når jeg starter igen.
Computeren kan ikke "se" kortet, og jeg bliver nødt til at pille det ud,
genstarte, sætte det i igen, og installere driverne. Meget irriterende!

Nogen der kan hjælpe?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-03 11:11

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Computeren kan ikke "se" kortet, og jeg bliver nødt til at pille det ud,
> genstarte, sætte det i igen, og installere driverne. Meget irriterende!

Det lyder underligt..

Har du prøvet at sætte kortet i et andet PCI slot? Jeg har hørt at pcislot 3
skulle være velegnet til lydkort. Mit audigy fungere ellers perfekt i slot
4...
Men hvilket styresytem har du? Det kan være den ikke vil godkendes ved
driverne, og derfor ikke virker hvem ved.. Men det lyder det jo ikke til,
når du siger computeren slet ikke kan se det. Det kan ikke være fordi det
ikke sidder helt inde i slottet?

Fra : BorreBoy

Dato : 04-05-03 07:48

> [...]
> når du siger computeren slet ikke kan se det. Det kan ikke være fordi det

Bruger XP.
Jeg har prøvet at skifte PCI slot.

Formaterer harddisken nu, og håber det kører optimalt bagefter. Suk.

Fra : KAREN

Dato : 03-05-03 12:13

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Computeren kan ikke "se" kortet, og jeg bliver nødt til at pille det ud,
> genstarte, sætte det i igen, og installere driverne. Meget irriterende!

Du har formentligt en onbord lydkort der interfererer med Audigy kortet.

Formentlig skal du flytte en jumper på motherboardet for at 'disable' dit
on-board lydkort.

<Den Dovne>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-03 11:56

"KAREN" <khoej36@yahoo.dk.> wrote in message news:b904p0$lqp$1@sunsite.dk...

> Du har formentligt en onbord lydkort der interfererer med Audigy kortet.
>
> Formentlig skal du flytte en jumper på motherboardet for at 'disable' dit
> on-board lydkort.

Men det burde vel ikke være noget problem at have 2 lydkort... Ud over at
man så skal vælge i kontrolpanelet hvilket der skal afspille og optage lyde

Fra : flemsus

Dato : 03-05-03 18:20

> Men det burde vel ikke være noget problem at have 2 lydkort... Ud over at
> man så skal vælge i kontrolpanelet hvilket der skal afspille og optage
lyde

De kommer tit i konflikt har jeg hørt.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : KAREN

Dato : 03-05-03 19:55

> Men det burde vel ikke være noget problem at have 2 lydkort... Ud over at
> man så skal vælge i kontrolpanelet hvilket der skal afspille og optage
lyde

Teoretisk er det måske nok muligt - Men jeg ved af bitter erfaring at
Creative's software / drivere får problemer, når der er mere end eet lydkort
i en maskine.

<Den Dovne>

Fra : BorreBoy

Dato : 04-05-03 10:03

"KAREN" <khoej36@yahoo.dk.> skrev i en meddelelse

> "BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Du har formentligt en onbord lydkort der interfererer med Audigy kortet.

Mit onboard lydkort er deaktiveret.

Systemet har kørt perfekt i lang tid; men forleden fik jeg en ny harddisk,
og geninstallerede så Win XP. Problemet opstod herefter. Har i øvrigt netop
gen-geninstalleret Windows, uden held.