Bundkort -> 800MHz FSB + RDRAM
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 02-05-03 13:11

Hej eksperter.. ;)

Findes der ikke et godt bundkort, som understøtter BÅDE 800MHz FSB og som
har RDRAM sokler..? For er RDRAM ikke det mest effektive i forbindelse med
en P4 CPU..?

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Brian J. N. - [ New-York@City.dk ]

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-05-03 13:32

"[ B@CHFiRE ]" <New-York@City.dk> wrote in

> Findes der ikke et godt bundkort, som understøtter BÅDE 800MHz FSB og
> som har RDRAM sokler..? For er RDRAM ikke det mest effektive i
> forbindelse med en P4 CPU..?

Jeg vil mene dual DDR400 er teoretisk bedre en RDRAM når vi snakker om
Canterwood/i875p chipset. Om der alligevel eksisterer RDRAM
understøttelse på en 800MHz løsning, aner jeg ikke.

Følgende er ret interessant læsning om emnet:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/20030414/index.html

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : JK

Dato : 02-05-03 13:34

On Fri, 2 May 2003 14:10:41 +0200, "[ B@CHFiRE ]" <New-York@City.dk>
wrote:

> [...]
>har RDRAM sokler..? For er RDRAM ikke det mest effektive i forbindelse med

Følge Sisoft Sandra memory benchmarks er med Asus P4C800 bundkort med
Intel 875 chipset og DDR ram pc3500 kinston hyperx.

http://www.hothardware.com/reviews/images/ic7_p4c800/P4C800/sandramemoc.htm

du kan se, at RDR ram er slået ganske eftertrykkeligt.

Om RDR ram løsninger vil komme med ydelser i fremtiden, må vi vente og
se. Jeg tror ikke den løsning, du efterspørger, findes.

http://www.hothardware.com/hh_files/Motherboards/abitic7g_asusp4c800.shtml

mvh

John

Fra : Nic

Dato : 02-05-03 15:33

> [...]
>
> http://www.hothardware.com/reviews/images/ic7_p4c800/P4C800/sandramemoc.htm
>
> du kan se, at RDR ram er slået ganske eftertrykkeligt.
Ja, men dhusk at FSB'en er overclocke't med over 100MHZ.
Hvis den ikke var det var jeg igså skiftet...

Fra : JK

Dato : 03-05-03 07:17

On Fri, 2 May 2003 16:32:34 +0200, "Nic"
<nifonewsspamsucks@tiscali.dk> wrote:

>Ja, men dhusk at FSB'en er overclocke't med over 100MHZ.
>Hvis den ikke var det var jeg igså skiftet...

Hvor får du 100 MHz fra ?

Ram kører 230 MHz istedetfor 200, det er da 30 MHz OC.

Men de opgiver også memory benchmarks ved nominelle 200 MHz,
(4x200=800, quadpumped cpu)

http://www.hothardware.com/reviews/images/ic7_p4c800/P4C800/sandramem3g.htm

Det gør da ikke sagen bedre for RDRram, der ligger på 66 % i memory
benchmarks.

Det er 61 % for den overclockede link jeg gav først.

hilsen

John