trådløst tastatur og mus på gammel PC
Fra : steen heide

Dato : 01-05-03 20:03

Hej Min nabo har købt et trådløst logiteck tastatur og mus, og monteret det
på en gammel pc med DIN stik på tastatur indgangen og mus via RS232

Tastaturet virker fint, men musen virker ikke

Musen er monteret fra fabrikken med et USB stik og forbundet gennem en USB
til PS2 adaptor( leveret med), og en PS2 til RS232 adaptor (gammel fra en
Logitec trackball.

Jeg har prøvet med nye batterier og reset af modtager og mus!

Kan der være problemer med PS2 til RS232 adaptoren, den er lidt rusten i
chassiet?

Er der nogen dårlige erfaringer med denne type adaptor?

Venlig Hilsen

Steen Heide

Fra : Leony

Dato : 01-05-03 20:40

"steen heide" <Heide@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> Musen er monteret fra fabrikken med et USB stik og forbundet gennem
> en USB til PS2 adaptor( leveret med), og en PS2 til RS232 adaptor
> (gammel fra en Logitec trackball.

Svjh skal musen understøtte disse konverteringer. Dette kunne være
årsagen.
Problemet kunne afhjælpes ved at købe et USBindstikskort.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : steen heide

Dato : 01-05-03 20:52

Sorry hvad betyder Svjh

Venlig hilsen

Steen Heide

Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MJesa.43378$y3.3090829@news010.worldonline.dk...

Fra : Calle.

Dato : 01-05-03 22:49

steen heide wrote:
> Sorry hvad betyder Svjh

Så vidt jeg husker
--
Calle

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 01-05-03 21:00

"steen heide" skrev:
> Musen er monteret fra fabrikken med et USB stik og
> forbundet gennem en USB til PS2 adaptor( leveret med),
> og en PS2 til RS232 adaptor (gammel fra en Logitec
> trackball.

Det vil ikke virke. De små 'adaptorer' fra Logitech konverterer ikke imellem
de enkelte port-typer - de enkelte standarder.

Den gamle Trackball understøttede to typer interfaces: PS/2 og seriel-port
(RS232). Via den medfølgende adapter kunne man vælge hvilke af de to
standarder musen skulle forbindes til computeren med.

De nye Logitech mus understøtter ikke længere seriel-port. Det er istedet
PS/2 og USB.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere