Bundkort - hvilket chipset?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-05-03 10:59

Hej,

Jeg har ikke lige fulgt med i markedet det sidste års tid, men skal nu have
bygget mig en computer. Det første jeg vil gøre er at finde et bundtkort til
AMD. Men, jeg kan ikke hitte rede i alle de chipsets osv. der er kommet
siden. Jeg har ikke så mange krav til det andet end det skal være billigt,
kunne køre med en AMD-processor - og det behøver ikke kunne køre mere end
IDE100, for jeg skal genbruge min Seagate Fluid disc. Jeg går ud fra det i
dag er et must med et kort, der kan køre på DDR-ram. Er viaKT266a det jeg
leder efter, eller hvad bør jeg overveje?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Henrichsen

Dato : 01-05-03 11:34

Jeg ville finde et med Nforce2 chipset. F. eks Epox, de laver en masse
versioner, med/uden netkort, lyd, grafikkort osv.
VIA 266 er outdated.

Martin.

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 01-05-03 11:55

> Er viaKT266a det jeg leder efter, eller hvad bør jeg overveje?

Hejsa

Jeg vil også mene KT266a er alt for gammelt i dag. Jeg ville også klart
foretrække et nForce2-chipsæt. Jeg købte i går et Soltek SL-75FRN2-L,
nForce2, Dual DDR400 til min kammerat. Det fungerer upåklageligt og er meget
billigt (ca. 800 kr.). Til den pris måtte han dog undvære Firewire og Seriel
ATA, men det havde han heller ikke noget at bruge til Men for at være
lidt mere fremtidssikret ville jeg dog vælge en model med Serial ATA og
firewire.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 01-05-03 12:17

Rasmus Nielsen wrote:

> Det første jeg vil gøre er at finde et bundtkort

dk.edb.hardware.bundkort