Angående Tflops.
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 12:46

Hej gruppe

Jeg er ved at lave en projektopgave om super computere.
Og jeg stødte så ind i 40 Tflops med hensyn til processor kraft.
Er der nogen der kan give mig svare på hvordan jeg regner det om til Mhz?
(Ghz) Også når der står Gflops?

Aller venligst Emil

Fra : JK

Dato : 30-04-03 13:18

On Wed, 30 Apr 2003 13:46:00 +0200, "Emil" <nå?> wrote:

> [...]
>Og jeg stødte så ind i 40 Tflops med hensyn til processor kraft.
>Er der nogen der kan give mig svare på hvordan jeg regner det om til Mhz?

Det kan ikke omregnes til MHz, eller THz (Tera Hz for 10 i 12.
potens). Flops er nemlig floating point operationer pr. sek, og har
intet med Hz at gøre.

40 Tflops er helt vildt.

En AMD 3000+ yder ca. 3 GFlops og 8 GMips.

Så din super er mere end 1000 gange hurtigere.

Sisoft Sandra tager denne slags benchmarks for enhver almindelig
computer
www.sisoftware.co.uk

mvh

John