Hvilken CPU
Fra : Henrichsen

Dato : 30-04-03 07:12

Intel P4 eller AMD XP.
Skal bruges til billedbehandling.
Hvilken har ry for at være hurtigst til den slags opgaver?

Martin

Fra : Thomas°°°

Dato : 30-04-03 10:14

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Intel P4 eller AMD XP.
> Skal bruges til billedbehandling.
> Hvilken har ry for at være hurtigst til den slags opgaver?

Til billedbehandling ville jeg klart vælge Intel eller en G4

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 10:38

> Intel P4 eller AMD XP.
> Skal bruges til billedbehandling.
> Hvilken har ry for at være hurtigst til den slags opgaver?

Ingen af dem Til billedbehandling er der intet andet en Mac.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-04-03 12:32

> Ingen af dem Til billedbehandling er der intet andet en Mac.

Jeg ville være enig for 5-7 år siden da mac stadig kunne følge med

Hvilken du skal bruge kommer jo an på hvad du vil give for den, om du vil
overcloke, om hvor bange du er for at skade kernen osv. En sammenligning er
ikke fair med mindre du tager alt dette med i overvejelserne.

Jacob

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 14:51

Trygleren [9000] skrev:

> Til billedbehandling er der intet andet en Mac.

Sikke da en gang ævl.

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 14:59

> Sikke da en gang ævl.

Utrolig konstruktivt. Jeg kan så forstå du ikke ved noget om sagen eller hvad? Jeg forhørte mig hos en ven der er uddannet
3D-grafiker. Hans udlægning var i hvert fald at den 'nye' Mac var et af de bedste værktøjer til billedbehandling ol. Ikke dog at jeg
skal gøre mig klog på det - det indrømmer jeg blankt.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup
..

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 15:15

Trygleren [9000] skrev:

> Utrolig konstruktivt.

Mindst lige så kontruktivt som dit indlæg vil jeg mene.

> Jeg kan så forstå du ikke ved noget om sagen eller hvad?

Jeg underviser i digital billedbehandling og arbejder selv med det
til daglig, så det skulle jeg gerne have. Har gennem tiden arbejdet
på både PC og Mac.

> Jeg forhørte mig hos en ven der er uddannet 3D-grafiker. Hans
> udlægning var i hvert fald at den 'nye' Mac var et af de bedste
> værktøjer til billedbehandling ol.

Den er da også god, men derfra og til at sige at der ikke er andet
end Mac der fungerer til billedbehandling er der et stykke vej vil
jeg mene.

Madsen.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 30-04-03 15:25

> Den er da også god, men derfra og til at sige at der ikke er andet
> end Mac der fungerer til billedbehandling er der et stykke vej vil
> jeg mene.

Okay, men pas nu også på 'den med ordlyden'. Min pointe var jo heller ikke at endeligt deklarere Mac som løsningen på alle
grafikeres problemer =) Blot at den efter min erfaring var det foretrukne værktøj.

Fra : Thomas°°°

Dato : 30-04-03 15:38

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eafdd53$0$83053$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
at endeligt deklarere Mac som løsningen på alle
> grafikeres problemer =) Blot at den efter min erfaring var det foretrukne

Så må jeg vist have misforstået dit første indlægs ordlyd: "Til
billedbehandling er der intet andet en Mac." Der var ikke så meget at
misforstå i den sætning for mig ...
At det er den foretruken er jo ikke det samme som alt andet ikke duer. Digit
har f.eks. tidligere lavet tests med arbejdsstationer baseret på en PC mod
Mac. De fandt maskiner der lå i det samme prisleje, og der kom Mac på
sidstepladsen. Du kan så selvfølgelig betale dig fra en Mac der er
hurtigere, men ud fra en "value for money" betragtning, så er Mac ikke
længere kongen. Jeg sidder til dagligt i et blandet Mac og PC miljø, og der
er da forskel på at bruge en Mac og en PC, af en eller anden grund kan jeg
bedre li' at fritlægge på en Mac fremfor en PC, men skal der manipuleres
billeder og leges lidt, så vil jeg hellere have en PC.

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 15:49

Trygleren [9000] skrev:

> Okay, men pas nu også på 'den med ordlyden'.

Ofte er det det eneste man har at forholde sig til her på
usenettet. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-04-03 16:11

Thomas°°° skrev:

> af en eller anden grund kan jeg bedre li' at fritlægge på en Mac
> fremfor en PC

Da jeg sidst sad ved en Mac havde jeg også et indtryk af at billedet
kørte mere flydende end på en PC. Altså hvis du f.eks. zoomer godt
ind på et billede i Photoshop, trykker space ned og trækker dig
rundt i billedet. Den optegning der foregår af billedet virker til
at køre mere flydende eller glidende end på en PC og det er jo en
stor fordel når man sidder og fritlægger, men det kan selvfølgelig
også have noget med grafikkortet at gøre.

Madsen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-05-03 17:22

> Ingen af dem Til billedbehandling er der intet andet en Mac.

Men det er jo hverken P4 eller XP, så den du'r jo ikke....

Jeg ville vælge en P4 med et Matrox gfx kort

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-05-03 18:52

> Men det er jo hverken P4 eller XP, så den du'r jo ikke....

Prøver blot at uddybe mandens horisont, ikke andet.

> Jeg ville vælge en P4 med et Matrox gfx kort

Enig med Matrox der. Geniale grafikkort.

Fra : Leony

Dato : 30-04-03 13:39

"Henrichsen" <mkhenrichsen_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Intel P4 eller AMD XP.
> Skal bruges til billedbehandling.

Der findes jo mange former for billedbehandling efterhånden.
Skal du fjerne røde øjne på billederne fra din fødselsdag eller skal du
rendere 3D, måske skal du tilføje nogle effekter til hjemmevideoen fra
din fødselsdag.

> Hvilken har ry for at være hurtigst til den slags opgaver?

Umiddelbart skulle P4 vist være hurtigst til den slags.
Hvis det er til husbehov den skal bruges, tror jeg den største forskel
mærkes i pengepungen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-03 17:14

>Intel P4 eller AMD XP.
>Skal bruges til billedbehandling.
>Hvilken har ry for at være hurtigst til den slags opgaver?
Hvis du køber en cpu over 2.2Ghz så gør det ingen forskel, dog
har jeg i 3D rendering en del hurtigere rendering i mit Strata3D end
med en tilsvarende P4.
Det forholder sig måske anderledes i Photoshop, 3dMax, dem
ejer jeg ikke så det kan ikke testes af mig.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Henrichsen

Dato : 30-04-03 23:04

Det skal ikke være en Mac.
Hvis i vil fortælle om andre platforme så gør det venligst i en anden tråd.
P4 eller XP pc baseret. OK?
Prøver igen: Hvilken har ry for at være bedst?

Martin

Fra : Thomas°°°

Dato : 01-05-03 10:25

> [...]
tråd.
> P4 eller XP pc baseret. OK?
> Prøver igen: Hvilken har ry for at være bedst?

P4 vil jeg til hver en tid vælge.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-03 14:20

In dk.edb.hardware, Henrichsen <mkhenrichsen_@mail.dk> says...
> Hvis i vil fortælle om andre platforme så gør det venligst i en anden tråd.

Well, that's not for you to decide.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen