/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Kølepasta...
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-04-03 22:29

Denne CPU : AMD Athlon Thorougbred XP 2400+ 2,0Ghz Socket A/266
Denne køler : Thermaltake Silent Viking +, XP > 2800+

Er det nødvendigt med kølepasta eller kan jeg undvære det ? (syns jeg
får forskellige svar efter hvem man nu spørger...)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

 
 
Trygleren [9000] (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 29-04-03 22:54

> Er det nødvendigt med kølepasta eller kan jeg undvære det ?

Ja, du skal bruge kølepasta. Fladen på processoren og køleprofilen passer ikke perfekt sammen.

>(syns jeg får forskellige svar efter hvem man nu spørger...)

Undlad at spørge gedehyrder og skippere

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup



Jacob Larsen (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-04-03 23:24


> > Er det nødvendigt med kølepasta eller kan jeg undvære det ?
>
> Ja, du skal bruge kølepasta. Fladen på processoren og køleprofilen passer
ikke perfekt sammen.

Du kan også nøjes med det termiske tape, der sidder på køleren, hvis det er
det du mener. Det er dog som regel ikke ret godt, så jeg anbefaler helt
klart noget godt kølepasta, specielt når du bruger AMD, som jo bliver ret
varm. Et eller andet skal helt sikkert bruges til at overføre varmen.


> >(syns jeg får forskellige svar efter hvem man nu spørger...)
>
> Undlad at spørge gedehyrder og skippere

eller informatikere og andre bløde dyr



Aksel Spandet (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Aksel Spandet


Dato : 29-04-03 23:26

Lige et lille spørgsmål.....

Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)



Soeren Nielsen (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Soeren Nielsen


Dato : 29-04-03 23:51

Aksel Spandet wrote:
> Lige et lille spørgsmål.....
>
> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)

der er et stort udvalg. eks:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=118

mht priser er den ikke slem, så jeg vil vælge den dyreste.
Ved ikke hvor stor forskellen er mellem eks sølv og aluminiums
baseret pasta, men det er ikke forskellen på 40,- som sender dig i
RKI

(Obs husk IKKE at købe lim, så får du aldrig skildt køler fra cpu igen)

mvh Søren



Jens C. Hansen [Oden~ (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen [Oden~


Dato : 30-04-03 00:26

Aksel Spandet wrote:
>
> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)

Til prisen er der ikke noget der slår standard kølepasta.
(hvid silicone-baseret)

Dem der lige vil vinde ca. 5-10°C, bruger Arctic Silver 3, ofte
forkortet som AS3. (Sølv/Silicone-baseret)

En ikke så kendt type er Kobber/Silicone-baseret pasta.

Der er en sammenligning af det meste her;

http://www.thetechzone.com/reviews/roundup/thermal_compound/page9.htm

Man skal dog lige huske på at processoren er en P3-550 @ 645 -
forskellene i temperatur vil være et par grader større med de nuværende
processorer.
Stadigvæk - der er ikke nogen kæmpe forskel, så længe man bruger pasta.

I princippet kunne man gå hen i det nærmeste værksted hvor de har noget
kobberfedt og få en lille(mikroskopisk) klat af det til at bruge som
kølepasta.

Det vigtigste er, at der er noget til forbedre kontakten mellem
processor-core og køleprofil.


Jacob Larsen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 30-04-03 01:06


> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)

Arctic Silver 3... Bruger aldrig andet. Anbefaler aldrig andet.

Jeg har oplevet store forbedringer i temp ved brug af dette. Husk at følge
anvisningen på deres hjemmeside grundigt.



Jakob M (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 30-04-03 12:07

Aksel Spandet wrote:
> Lige et lille spørgsmål.....
>
> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)

Den billigste.
http://www.overclockers.com/articles531/
http://www.overclockers.com/articles660/
http://www.overclockers.com/articles662/

Mvh
Jakob



Jesper G. Poulsen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-04-03 16:27

In dk.edb.hardware, Aksel Spandet <akselspandet@hotmail.com> says...
> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)

Standard kølepasta.

Men uanset hvad du vælger skal du bruge så lidt som overhovedet muligt.
Hvis du ikke kan læse skriften på dyret, så er der for meget på.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Peter Sepstrup (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Sepstrup


Dato : 01-05-03 17:29

> Hvilken køle pasta skal man vælge? Hvilken er bedst? (Til prisen)
>
Jeg bruger det billigste (til P4) og kender en der bruger alm. elektronik
kølepasta, det er også fint, det vigtigste er at få smurt det ordentligt
på... MEGET tyndt lag....



Henrik Stidsen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-04-03 21:55

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in
news:3eaef51e$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

>> Er det nødvendigt med kølepasta eller kan jeg undvære det ?
>
> Ja, du skal bruge kølepasta. Fladen på processoren og
> køleprofilen passer ikke perfekt sammen.

En af årsagerne til mit spørgsmål er at AMDs egne vejledninger *ikke*
nævner kølepasta overhovedet og at flere bekendte iøvrigt ikke bruger
det.

Så er der jo også AMDs nyeste stunt med at sige garantien ryger hvis
man bruger kølepasta...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Trygleren [9000] (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 01-05-03 05:20

> Så er der jo også AMDs nyeste stunt med at sige garantien ryger hvis
> man bruger kølepasta...

Nej, AMD har udtalt at garantien falder ud hvis man ikke benytter en af dem godkendt kølepasta.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup



Henrik Stidsen (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 01-05-03 20:27

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in
news:3eb0a11e$0$83066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

>> Så er der jo også AMDs nyeste stunt med at sige garantien ryger
>> hvis man bruger kølepasta...
>
> Nej, AMD har udtalt at garantien falder ud hvis man ikke
> benytter en af dem godkendt kølepasta.

hvilket er alle pånær en enkelt som efter sigende er meget svær at
finde en forhandler af...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste