usb til ps/2
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-04-03 16:01

Kan man få en "stump hardware" som gør det muligt at
benytte trådløst tastatur og mus, ps/2 (amitech) på en bærebar
som ikke har ps/2 stik, men usb?

mvh Søren

Fra : Madsen

Dato : 27-04-03 16:06

Soeren Nielsen skrev:

> Kan man få en "stump hardware" som gør det muligt at
> benytte trådløst tastatur og mus, ps/2 (amitech) på en bærebar
> som ikke har ps/2 stik, men usb?

Du kan sagtens købe sådan et converter-stik, men for at det skal
virke skal tastatur og mus understøtte USB. Hvis det ikke gør det
så får du det ikke til at virke. Ikke mig bekendt i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-04-03 16:40

"Soeren Nielsen" skrev:
> Kan man få en "stump hardware" som gør det muligt
> at benytte trådløst tastatur og mus, ps/2 (amitech) på
> en bærebar som ikke har ps/2 stik, men usb?

Ja, www.sandberg.net: "USB to PS/2 Link" vare.nr. 133-09

"Utroligt nem måde at udvide din computer med to PS/2 porte på. Adapteren
sættes i USB-stikket mens computeren er tændt, og er klar med det samme. På
denne måde kan du tilslutte både mus og tastatur til et enkelt USB-stik."

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-04-03 16:46

Lars Ladingkaer wrote:

> [...]
> Adapteren sættes i USB-stikket mens computeren er tændt, og er klar
> med det samme. På denne måde kan du tilslutte både mus og tastatur

tak til dig og Madsen.

Så må jeg bare vente på svar fra amitech om sættet virker via usb
(ref: madsen)

mvh Søren