termometer, der kan sættes i com el. usb p~
Fra : Morten

Dato : 27-04-03 12:49

Er der nogen der ved om man kan få et hygrometer eller termometer, der kan
sættes i com el. usb porten.
Så man kan måle temperature feks. udendørs, som man aå kan aflæse på sin pc.

Morten

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-04-03 13:11

Morten wrote:
> Er der nogen der ved om man kan få et hygrometer eller termometer,
> der kan sættes i com el. usb porten.
> Så man kan måle temperature feks. udendørs, som man aå kan aflæse på
> sin pc.

Dette link har være fremme i dk.teknik.elektronik
http://www.riccibitti.com/pc_therm.htm
Men så skal du til at arbejde

Eller du kan modde en eksisterende:
http://www.gideontech.com/guides/temp_mod/
evt finde en trådløs model.

Har ikke set færdige sæt.

Nørder tænker på cpu-temp, ikke hvordan vejret er

mvh Søren

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 14:09

Morten wrote:
> Er der nogen der ved om man kan få et hygrometer eller termometer,
> der kan sættes i com el. usb porten.
> Så man kan måle temperature feks. udendørs, som man aå kan aflæse på
> sin pc.

du kan sætte en SMT-160 (temperatur måle component) direkte på din
printerport, Har lavet et lille progra, for en anden her på news, der
logger 3 forskellige temperaturer med 1 min. mellemrum i en fil, som
f.eks kan åbnes med excel.
Hvis du er interesseret, kan jeg maile dig programmet

--
Calle

Fra : Morten

Dato : 27-04-03 14:58

hvor får man fat i en SMT-160

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 16:10

www.rs.components.dk

--
Calle

Fra : Anders Hougaard

Dato : 27-04-03 16:50

Morten skrev:

> [...]
> sættes i com el. usb porten.
> Så man kan måle temperature feks. udendørs, som man aå kan aflæse på sin

Jeg ved godt, det ikke er det, du er ude efter, men jeg har et lille
freeware-program, der hedder Weathercast, der giver mig løbende info om de
lokale vejrforhold. I minimeret tilstand ser man temperaturen udenfor (dvs.
i den by man bor i) nede i højre hjørne på proceslinjen. Det er cool :)

Mvh

Anders

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 17:43

Anders Hougaard wrote:

> [...]
> om de lokale vejrforhold. I minimeret tilstand ser man temperaturen
> udenfor (dvs. i den by man bor i) nede i højre hjørne på

Hvor får de mon temperaturerne fra, da der er mange småbyer med, sågar
en af de lokale badestrande her i området.
--
Calle

Fra : BJ

Dato : 28-04-03 15:19

Hejsa!
Måske ikke lige det du spørger efter, - men jeg har lavet en hjemmeside hvor
man kan se temperatur, barometerstand ect. Det fungerer helt automatisk. Kan
ses her --> http://www.gjessoe-skole.dk/vejr.htm
Hilsen Bo

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-05-03 07:15

> Er der nogen der ved om man kan få et hygrometer eller termometer,
> der kan sættes i com el. usb porten.
> Så man kan måle temperature feks. udendørs, som man aå kan aflæse på
> sin pc.

Jeg har købt en fædigprogrammeret pic der interfacer til dallas'es 1wire
temp sensor. Pt har jeg kun 3 sensorer på, men der kan sættes _mange_
på. Jeg har så skrevet en stump kode til at læse temperaturerne og lægge
dem ind i mbm. www.majland.org/sw/mbmcaf (Min kode er forældet nu til
nyeste version af mbm, men en anden har opdateret den og også fixet den
så den kan kompileres med en ms compiler (jeg bruger borland))

/Anders Majland

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-05-03 10:01

Dårligt link - kig på http://www.majland.org/sw/ser2mbm/index.html