Hvordan skal jeg konfigure min computer?
Fra : Mickael Bille Bjørn

Dato : 27-04-03 10:06

Jeg står for at skulle bygge en ny computer, og er blevet i tvivl om hvordan
jeg opnår de bedste læse- / skrive-tider.

Jeg skal opsætte 3 HD (A, B og C (alle er lige hurtige)) samt en CD-Writer,
på de 2 interne ide-stik. Jeg har styresystemet på HD A og de 2 øvrige
HD'ere er lager. Det vigtigste for mig er læse-tiden på HD B.

Jeg går ud fra at HD A skal være Master 1. Men skal HD B så være Slave 1
eller Master 2?

På forhånd tak

Mickael Bille Bjørn.

Fra : Herbert

Dato : 27-04-03 10:34

> [...]
> HD'ere er lager. Det vigtigste for mig er læse-tiden på HD B.
>
> Jeg går ud fra at HD A skal være Master 1. Men skal HD B så være Slave 1

Som udgangspunkt kan du ikke få dine HD til, at hedde A og B. Da de bruges
til diskettedrev......

Så en mulighed er. Primær ide. Master C:HD1, Slave D:Brænder. Sekundær ide.
Master E:HD2 (din B), Slave F:HD 3

Men jeg tro ikke der er den helt store forskel.........

/Erik

Fra : Mickael Bille Bjørn

Dato : 27-04-03 11:24

Jeg er med på placeringen af enheds-navne, men hvad med hastighederne?

Grunden til min spørgen er, at jeg går ud fra CD-Writeren er den langsomste
enhed, og jeg mener at kunne huske at det kan have betydning for hele dette
ide-system (1 eller 2).

Fra : Leony

Dato : 27-04-03 15:31

"Mickael Bille Bjørn" <m@bb-ko.dk> skrev i en meddelelse

> Grunden til min spørgen er, at jeg går ud fra CD-Writeren er den
> langsomste enhed, og jeg mener at kunne huske at det kan have
> betydning for hele dette ide-system (1 eller 2).

I nyere systemer har det ingen betydning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/